Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt supersett i noen måneder nå:

Kickback

Etbens markløft

Tricepspress

Knebøy/markløft

Pushup

Row

Bryst

Rygg

Biceps venstre

Skuldre frem

Biceps høyre

Skulderpress

Har da utført 10 repetisjoner av hver øvelse og 4 sett per "4 øvelse", så en liten pause og så de neste 4 øvelsene med 10 rep og 4 sett.

Dette har jeg hatt tre ganger i uken, og enten Beachbodys intensive treningsøkt fra Insnity eller tabata/geriljakardio de to resterende dagene i ukene.

Men, jeg ønsker å prøve noe annet, og eventuelt RYP da jeg ønsker å vedlikeholde 3 dager med styrke og 2 med intervall.

Jeg har derfor satt opp min egen versjon av RYP:

Knebøy

Mage

Bryst

Row

Bicepscurl

Skulderpress/arnoldpress

Tricepsstrekk

Men, for det første vet jeg ikke hvilken mageøvelse jeg skal ta som er effektiv nok, og jeg lurer også på om jeg skal ta kickback istedenfor row. Samtidig føler jeg også at dette blir en kort og lite utmattende økt, og lurer på hvilken effekt det gir på treningen å ha så få repetisjoner?

Jeg har bare manualer tilgjengelig.

Noen tips eller kommentarer?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22064-fra-supersett-til-ryp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på om vi forstår hverandre rett her, men hva tenker du på når du sier 4x4?

Regnte med det var 4x4 varianten (4 sett med 4 reps) siden du skrev dette:

lurer på hvilken effekt det gir på treningen å ha så få repetisjoner?

Men skal du kunne trene effektivt med RYP må du ihvertfall være istand til å teste 10rm på de øvelsene du skal bruke. Kjører du grunnprogrammet så vil du fra uke 5 være nede i 4 repetisjoner pr sett og da blir mange manualøvelser litt vanskelige, spesielt på beina siden du ikke vil klare å få tung nok motstand (bulgarske utfall kan fungere også på 4 reps)

Mage ville jeg bare trent med planke og rollouts øvelser. Er ikke nødvendig med vektbelastning her.

Uansett vil det være veldig bra å trene et program som har fastsatt progresjon. Det utfordrer deg på vektene og sørger for at du vil få framgang så synes du skal gi det et forsøk.

Annonse

Regnte med det var 4x4 varianten (4 sett med 4 reps) siden du skrev dette:

Beklager, mente sett.

Men skal du kunne trene effektivt med RYP må du ihvertfall være istand til å teste 10rm på de øvelsene du skal bruke. Kjører du grunnprogrammet så vil du fra uke 5 være nede i 4 repetisjoner pr sett og da blir mange manualøvelser litt vanskelige, spesielt på beina siden du ikke vil klare å få tung nok motstand (bulgarske utfall kan fungere også på 4 reps)

Mage ville jeg bare trent med planke og rollouts øvelser. Er ikke nødvendig med vektbelastning her.

Uansett vil det være veldig bra å trene et program som har fastsatt progresjon. Det utfordrer deg på vektene og sørger for at du vil få framgang så synes du skal gi det et forsøk.

Får tilgang til treningsstudio med flere apparater og muligheter, men har bare manualer tilgjengelig i løpet av sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...