Gå til innhold

Godiskutt


ingvildvd

Anbefalte innlegg

Hva skal man gjøre med det værste godtesuget? Jeg prøver gang på gang å kutte ned, stoppe helt (skjer vel aldri), men sprekker som vanlig ved den ene dagen i uka. Visst ikke teller jeg praktisk talt dager før til denne dagen skal komme! Jeg har prøvd å leve etter forskjellige dietter i håp om at dette skal hjelpe, men jeg vil jo "være som alle andre, og kunne kose meg litt iblandt". Men det finnes vel forskjellige måter å kose seg på, og unne seg noe godt? Meeeen å ta med seg ei skål med frukt eller bær på kino, det skjer lixom ikke..

Noen som har noen råd/tips, som man kan starte med ? Evt. hva gjør du for å ha kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal man gjøre med det værste godtesuget? Jeg prøver gang på gang å kutte ned, stoppe helt (skjer vel aldri), men sprekker som vanlig ved den ene dagen i uka. Visst ikke teller jeg praktisk talt dager før til denne dagen skal komme! Jeg har prøvd å leve etter forskjellige dietter i håp om at dette skal hjelpe, men jeg vil jo "være som alle andre, og kunne kose meg litt iblandt". Men det finnes vel forskjellige måter å kose seg på, og unne seg noe godt? Meeeen å ta med seg ei skål med frukt eller bær på kino, det skjer lixom ikke..

Noen som har noen råd/tips, som man kan starte med ? Evt. hva gjør du for å ha kontroll?

Jeg synes det er viktig med en dag i uka, så lenge en ikke går helt bananas og spiser evigmasse den ene dagen :) Det som funker for meg på det verste er å f. eks. finne på noe å gjøre, spise litt frukt (men prøver å holde det til måltidene, spiser ikke utenom de), evt. lage en smoothie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har fungert for meg å kutte helt ut godteriet. Jeg har ikke spist noe godteri (tenker på drops, sjokolade, skumgummi osv. Alt som står i godterihylla) siden påske. Jeg spiser kaker, kjeks og chips i selskaper -men jeg har faktisk ikke noe særlig søtsug etter jeg sluttet med godteri. Det har i hvertfall fungert på meg, og det er ikke dermed sagt at det fungerer på deg. Men det er gjerne verdt et forsøk?:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i dette her. På "spisedagen" i uka, kjenner jeg at trangen til den gamle besettelsen med overspising truer :( Konklusjon; det blir sjelden en dag med "kos", men i stedet totalsprekk; for mye mat og godteri og..... svart samvittighet. For meg er dette en mental ting, som jeg må jobbe kjempehardt med bekjempe. Det er en følelse som jeg erkjenner det vil bli vanskelig å bli kvitt for mitt vedkommende (den har vært der hele mitt voksne liv), derfor er jeg veldig bevisst på at jeg ikke må tillate meg å komme "der".

For meg hjelper det enormt å lage noe "sunt" godt, som jeg unner meg hver dag faktisk :)

Synes det er kjempegodt å lage desserter med utgangspunkt i CC, vaniljeskyr som jeg blander med yndlingsfrukt (eple, pære, banan f.eks) og litt valnøtter og/eller mandler. Kanskje også litt sjokolade med høyt kakaoinnhold :thumbsup: Dette metter godt, jeg gleder meg til spise dette hver dag og det reduserer suget på godteri.

Jeg vil også anbefale fine blogger som har supre tips på "sunne" søtsaker: jeg henter masse inspirasjon hos f.eks. http://dedication.blogg.no/ og http://www.kriweb.no/

Håper det kan være til hjelp for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...