Salatbolle Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg er en jente på 22 år, 155 cm høy, 58 kg. Jeg ønsker ikke nødvendigvis å gå så veldig mye ned i vekt, men å stramme opp kroppen og være mer fornøyd med meg selv og å motarbeide det faktum at jeg er trøtt og slapp konstant. Jeg har ikke planer om å bygge noe særlig muskler, så jeg lurer også litt på dette med proteinpulver. Er dette noe jeg trenger/bør innta, og i hvilke mengder? Problemet er altså at jeg ikke kan noe som helst om verken trening eller kosthold, og jeg blir bare forvirret av alle de ulike tipsene på forum og blogger - jo mer jeg leser jo mindre skjønner jeg; det virker som folk allerede har bakgrunnskunnskaper, noe jeg ikke har. Jeg har rett og slett null peiling, og trenger tips til hvordan jeg kan få en skikkelig kickstart på treningen. I forhold til kost har jeg prøvd å spise sunnere, men jeg føler meg veldig ofte sulten og synes dette med mat er litt vanskelig: kosten har blitt ensformig og jeg vet ikke helt hva jeg bør spise i forhold til den typen trening jeg vil komme igang med. Jeg er f.eks. usikker på hvorvidt jeg bør holde meg unna karbohydrater og fett osv. Kort sagt: hjelp! Grishnackh 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21933-trenger-litt-starthjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grishnackh Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Finn en dyktig PT og få et skikkelig og enkelt begynner program. Få gått skikkelig igjennom øvelser så teknikken sitter. Proteinpulver trenger du trolig ikkje hvis du har et noe lunde variert kosthold. Så lenge du unngår å spise godteri og junk så kan nok spise deg god og mett på vanlig mat Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21933-trenger-litt-starthjelp/#findComment-791829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg er en jente på 22 år, 155 cm høy, 58 kg. Jeg ønsker ikke nødvendigvis å gå så veldig mye ned i vekt, men å stramme opp kroppen og være mer fornøyd med meg selv og å motarbeide det faktum at jeg er trøtt og slapp konstant. Jeg har ikke planer om å bygge noe særlig muskler, så jeg lurer også litt på dette med proteinpulver. Er dette noe jeg trenger/bør innta, og i hvilke mengder? Problemet er altså at jeg ikke kan noe som helst om verken trening eller kosthold, og jeg blir bare forvirret av alle de ulike tipsene på forum og blogger - jo mer jeg leser jo mindre skjønner jeg; det virker som folk allerede har bakgrunnskunnskaper, noe jeg ikke har. Jeg har rett og slett null peiling, og trenger tips til hvordan jeg kan få en skikkelig kickstart på treningen. I forhold til kost har jeg prøvd å spise sunnere, men jeg føler meg veldig ofte sulten og synes dette med mat er litt vanskelig: kosten har blitt ensformig og jeg vet ikke helt hva jeg bør spise i forhold til den typen trening jeg vil komme igang med. Jeg er f.eks. usikker på hvorvidt jeg bør holde meg unna karbohydrater og fett osv. Kort sagt: hjelp! 1. Grunnen til at du føler deg slapp og trøtt kan være at du spiser for lite, angående proteinpulver så kommer det helt an på kostholdet ditt. Hvordan ser en vanlig dag ut for deg? 2. Kjør et program kalt starting strength, også legger du deg på vedlikehold så skal du se forandringer. 3. Grunnen til at du føler deg sulten hele tiden kan også komme av at du får i deg for lite mat/proteiner, da vil det være vanskelig å holde seg til det kaloriinntaket du skal ha, ettersom du ikke blir mett. 4. Du trenger ikke holde deg unna søtsaker/brus etc, bare du spiser mindre mengder og ikke setter det foran næringsrik mat. 5. Karbohydrater og fett skal du ha i deg, spesielt fett ettersom det er nødvendig for å fungere ordentlig. Du kommer nok til å merke det om over tid om du ikke får i deg nok fett. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21933-trenger-litt-starthjelp/#findComment-791837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salatbolle Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 1. Grunnen til at du føler deg slapp og trøtt kan være at du spiser for lite, angående proteinpulver så kommer det helt an på kostholdet ditt. Hvordan ser en vanlig dag ut for deg? 2. Kjør et program kalt starting strength, også legger du deg på vedlikehold så skal du se forandringer. 3. Grunnen til at du føler deg sulten hele tiden kan også komme av at du får i deg for lite mat/proteiner, da vil det være vanskelig å holde seg til det kaloriinntaket du skal ha, ettersom du ikke blir mett. 4. Du trenger ikke holde deg unna søtsaker/brus etc, bare du spiser mindre mengder og ikke setter det foran næringsrik mat. 5. Karbohydrater og fett skal du ha i deg, spesielt fett ettersom det er nødvendig for å fungere ordentlig. Du kommer nok til å merke det om over tid om du ikke får i deg nok fett. Jeg starter som regel dagen med å spise to brødskiver med variert pålegg, et glass melk og inntak av multivitaminer, omega 3 og folsyre. Jeg er alltid skrubbsulten - så sulten at jeg er kvalm - når jeg våkner. Spiser ofte friske bær med vaniljekesam og havregryn til lunsj, og jeg venter med å spise lunsj til jeg virkelig kjenner at jeg er sulten (dette spiser jeg også noen ganger hvis jeg får skikkelig lyst på noe godt). Hvis jeg ikke har dette tilgjengelig tar jeg en brødskive eller en banan. Til middag er det som regel strimlet svin eller kyllingfilet, stekte grønnsaker og litt ris, ofte med saus type sweet chili o.l. Også middagen venter jeg med å lage til jeg er blitt skikkelig sulten (kanskje ikke så bra?), og det har egentlig blitt svært ensformige middager med nesten det samme hver dag. Synes også det er vanskelig å finne sunne mellom-måltider jeg kan innta iløpet av jobb-/skoledagen. Jeg spiser som regel litt frukt og ofte gulrøtter eller rå brokkoli, eller lager meg en smoothie før jeg legger meg. Jeg er redd for å spise for mye, og for å spise feil, men som sagt: har ikke peiling. Takk for svar! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21933-trenger-litt-starthjelp/#findComment-791844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.