Gå til innhold

Asics Akashi vs. Nike Tech tights?


Forsvarsdama5.0

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er ute etter en lang tights, har så mange som går ved kneet. For kjørligere dager eller for å bare være sporty kledd, til gym osv. kan det jo være ok med lang (eller hvis det er en stund siden jeg shavet..)

Da står det mellom Asics Akashi, for menn (passa kjempebra!) og Nike tech for damer - som også passa bra.

Asics:

Asics Akashi Tight, løpetights herre Vi kan løpetøy! Stort utvalg av løpetøy fra Gore, Asics, Nike og Craft | Oslo Sportslager

- tettsittende, men ikke kjempestram.

- lett og tynn

- visstnok ganske vindtett

post-1003-14440944455129_thumb.jpg

Nike:

Nike Tech Tight Dame

(tror det er denne)

- sitter også bra

- litt tykkere stoff (for varm, eller bare behagelig?)

[ATTACH]108574[/ATTACH]

Begge har knyting i livet, og ingen av dem er "slaskete" (som de ofte blir på meg rundt hofta - fordi jeg har lite former.) Og begge er "lange ved livet", som jeg lett løser ved å rulle de opp, gjør det med alle tightsene mine :p

Spørsmål :)

- Vil de puste like bra, eller vil en av de holde mye på svette, eller begge kanskje? :S Kan jo virke som Asics sin er litt for vindtett? Og Nike er ganske tykk (men ikke vintertights).

- Er en av de bedre enn den andre på holdbarhet/kvalitet?

- Passform? Vil de utvide seg om jeg legger på meg litt? (Begge er strl S)

- Vil de gli nedover, sånn at jeg må dra de opp hele tiden? (Derfor jeg stort sett bruker kort tights).

- Opprinnelig koster asicsen 900, og niken 600, tror dere det er noe med at kvalitet henger sammen med pris her?

- Hvilken synes du er finest? ;D

Erfaringer med disse tightsene, eller merkene? :)

post-1003-14440944452855_thumb.jpg

post-1003-14440944457088_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, nå har ikke jeg prøv dametightsen, men har mannetypen av niken (ja jeg er av den typen som tror det er sosialt akseptert at menn flyr rundt i tights på treningssenter). Den er som du sier litt tykk og kan den bli litt varm inne, men er det til bruk på litt kjøligere dager passer det bra.

Kvaliteten er bra, har brukt min i en 6 måneders tid uten mye slitasje.

Asics Akashi har jeg ikke vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar :)

Nilsern: du bruker den ute til løping? :) Prøvd å trene styrke i den?

Bruker den ute til løping ja. Aldri prøvd til styrke, da det er noe jeg gjør minimalt:p Gikk til annskaffelse av den da tynn skibukse ble ALT for varmt å løpe med, men shorts for kaldt.

Stoffet kan virke litt vinntett når man kjenner på det, men det er den ikke. Luftig og fin.

Når sant skal sies, så er dette min eneste tights, så har lite å veie opp mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, den er bedre å ha på og sitter bedre enn stilongs hvertfall, det er alt jeg kan sammenligne tights med :p sklir ikke nedover på meg hvertfall. Også er den jo fryktelig tøff da og ikke noe alle går med, slik som 2xu har blitt.

Kompresjonseffekten har vel blitt danket ut for lenge siden etter hva jeg har lest, så.

Løp forresten inne på mølle i 20 grader, 1 mil nå, uten å svette ihjel med tightsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har både Asics og 2xu ( og flere til). Asics er tynn og lett, og du merker knapt at du har den på deg. Den er også lang i livet og holder seg godt på plass. Den sitter godt og ligger ikke i rynker rundt knærne. 2xu er jo en helt annen tights. En super sak, men for meg er den litt kort i livet. Jeg er ganske stor (190 cm) og den finnes ikke i større enn XL. Den kunne vært litt lengre over rumpa, men samtidig holder den seg godt på plass, og den er skikkelig tight. Litt trang å få på, men den sitter som støpt. Jeg bruker mine tights til turer på fjellet og det er de beste klærne jeg noen gang har hatt for fjellturer. Ser nå at flere og flere går i tights på fjellet, og har nok oppdaget hvor behagelig det er. Begge de nevnte tightsene puster godt. Siden 2xu er noe tykkere går det litt lengre tid før den tørker etter en regnbyge, så min favoritt er den lette og tynne Asics. Den er neste som å gå uten klær :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, Knut55 :)

Men jeg har allerede kjøpt (og brukt) Bavac tech tights. Angrer litt på at jeg kjøpte den og ikke asics, for den begynner allerde etter to gangers bruk å bli endel slappere. Men samtidig husker jeg at asiscen var så utrolig stram, i tillegg til at stripene gikk over knærne, noe jeg vet jeg kommer til å ergre meg over.

2xU var aldri noe alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...