Gå til innhold

Noen som vil se her litt? Ang strekk


Mt3

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har trent kardio en stund nå og tenker det er på tide med litt styrke :) jeg prøvde meg på noen øvelser på bein en dag. Blandt annet Utfall tror jeg det het.. Det gikk ivertfall veldig bra og jeg fikk kjørt meg bra :) meeeeen så skulle jeg kjøre en runde til med nøyaktig det samme igjen en uke etterpå og i det jeg kom ned og skulle opp igjen kjente jeg en strekk lignende følelse helt øverst på innsiden av høyre lår..med motsatt bein var det ingen problem... Da hadde jeg varmet opp med sykkel i kanskje 10 min, men siden det virkelig ikke gikk å fortsette uten at det kjentes ut som at noe skulle ryke så løp jeg ca 15 min. Til på tredemølla...

Det hjalp heller ikke og jeg kunne bare glemme noen som helst øvelser som lignet på denne ... Jeg har ikke trent styrke på bein utenm disse to gangene, men har løpt en dag og trent en saltime i mellom disse to styrke treningene.. Men jeg har ikke merket noe som forklarer at det blir sånn strekkfølelse plutselig...

Er det noen her som har noen idè om hva som kan Være grunnen? Jeg kjenner fortsatt denne følelsen om jeg tar en utfall øvelse, og det er 2 dager siden jeg trente. Om noen har noen tips til meg som vl hjelpe så blir jeg veldig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Uten at jeg skal være skråsikker, så høres det ut som en "vanlig" lyskestrekk. Grunnen tipper jeg er at du ikke hadde varmet opp godt nok. Det er oftest ikke "bra nok" å varme opp med sykling/løping når man skal trene styrke. Det er lurt å gjøre mer spesifikk oppvarming, rettet mot de styrkeøvelsene og kroppsdelene du skal trene.

Sjekk ut dynamisk oppvarming:

Dynamisk oppvarming gir bedre treningsøkter - Fitnessbloggen

Dynamisk oppvarming bein - Fitnessbloggen

Jeg ville la det området hvile, og gjøre øvelser som ikke gjør vondt, frem til smertene har gitt seg. Så ville jeg tatt en runde med dynamisk oppvarming før styrkeøktene istedet for å sykle eller løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...