Gå til innhold

Hjelp meg!


Didrik Berg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 19 år, og veier 123 kilo. målet mitt er rundt 90 kilo innen 1 januar 2014, men jeg trenger litt hjelp.

I rundt 8 uker har jeg trent hardt, og spist rikitg. 1 gang i uka har jeg kanskje kost meg med f.eks pizza eller shawarma, men ellers har jeg spist mye grønnsaker, mye rent kjøtt som kylling, biff og fisk. Jeg har også kuttet ned på karbo, og drikker MYE vann. Drikker ikke brus, og har kuttet helt på sauser.

Men det skjer svært lite når det kommer til hvor mye jeg veier. Jeg har gått ned rundt 5 kilo på 8 uker, men på den andre siden har jeg f.eks gått fra 50 kilo i benkpress til 70. Det som irriterer meg mest er at magefettet ikke vil bort.

Her er f.eks en vanlig dag for meg

Frokost: 70 gram havregryn med ett glass ekstra lett melk. Omega 3 og Spirulina

Lunsj : Enten rester fra gårsdagens middag (f.eks kylling og grønnsaker) eller en ny porsjon havregryn

Mellommåltid: Skyr eller banan

Middag: En kyllingfilet med mye grønnsaker

Kveldsmat: Frukt eller skyr

+ omega 3, ZMA og spirulina rett før sengs

Trening: Rundt 30 min kardio, og 1 time styrke

Når det kommer til trening, tar jeg en proteinshake etter trening og PWO før.

Når det kommer til magefett, så har jeg hørt at mageøvelser f.eks ikke hjelper på å forbrenne fett.

Så da er mitt spørsmål: Er det noen ser hva jeg gjør galt? Spiser jeg for mye havregryn, og er det evt noe jeg må spise mer av?

Noen som har noen tips?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det skjer svært lite når det kommer til hvor mye jeg veier. Jeg har gått ned rundt 5 kilo på 8 uker, men på den andre siden har jeg f.eks gått fra 50 kilo i benkpress til 70. Det som irriterer meg mest er at magefettet ikke vil bort.

Dette! Greia er at det du gjør funker jo som bare juling!

Hvilken fremgang ser du egentlig for deg? 10 kilo ned i vekt i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kilo på 8 uker er jo superbra! Går du ned raskere i vekt, er det mye vanskeligere å holde vekten nede. Pluss at du har garantert økt mye i muskelmasse, som da veier mere enn fett. Bare vær tålmodig med magefettet, det vil forsvinne etter hvert. Jo mer muskler du har, jo mer energi forbrenner kroppen din også.

Stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...