lilanda98 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei! jeg er ei jente på 15 år, veier 56,5 kg, 165cm høy. I det siste har jeg begynt å fokusere mer på trening og kosthold, og vil bli i bedre form (som jeg allerede er blitt), men nå sliter jeg litt med kostholdet og trenger litt hjelp. Jeg har lyst til å gå ned i fettprosent, og tenker da at en lavkalori diett er det beste for meg da? forbrenner ca. 1500 kalorier på en dag uten trening. Skal begynne å trene intervalltrening 3 ganger i uken, og diverse styrkeøvelser 3 ganger i uken. Det jeg trenger hjelp med, er å finne et bra kostholdsprogram. Men vil også få i meg nok proteiner, ca 100-120g hver dag. Er det noen som kan anbefale en slik diett, eller gi meg en pekepinn på hvordan det kan se ut? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21736-det-beste-kostholdsprogrammet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei. Med din alder, høyde og vekt så bør du faktisk ikke presse ned fettprosenten. Det mener jeg HELT ALVORLIG. Rett og slett fordi du er i utvikling og vekst, og med 56 kg har du ikke for mye fett på kroppen.For at hormoner o.l skal fungere som det skal så må vi ha nok fett på kroppen. Jeg har selv vært undervektig, men også normalvektig - men med for lav fett% - og dermed mistet menstruasjon i over tre år. Noe jeg enda sliter med å få orden på. Dette har medført betydelig tap av beinmasse og en del andre konsekvenser som en ikke helt innser at kan bli et problem... Du vil komme langt ved å trene tung styrke og være generelt aktiv. Matmessig kan du med fordel fokusere på å spise 90% "rent" (hater egentlig uttrykket "rent" men kom ikke på noe bedre...men mener da altså rent som i ubehandlet mat - fisk (framfor fiskepinner, fiskegrategng, fiskepudding), kyllingfilet (framfor kylling-kjøttdeig) osv..). Så kjøtt, fisk, frukt, grønt, nøtter, havregryn(havregrøt?), om du spiser brød - grovbrød/hjemmelaget/rug. For å få utbytte av styrketrenigen må du spise NOK. Det dummeste du kan gjør e er å holde igjen på maten fordi du ikke vil legge på deg. Den slags tankegang fører deg fort i feil retning. Du MÅ ha mat for å få framgang - både muskelmessig og styrkemessig. =) så; kort sagt tenk deg godt om før du gjør noe drastisk med kroppen din. Du har bare en - ta vare på den! PS: dette var ikke ment som en skjennepreken...jeg bare bryr meg! Shenjing, Oddis, LeanMachine og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21736-det-beste-kostholdsprogrammet/#findComment-786562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilanda98 Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Hei. Med din alder, høyde og vekt så bør du faktisk ikke presse ned fettprosenten. Det mener jeg HELT ALVORLIG. Rett og slett fordi du er i utvikling og vekst, og med 56 kg har du ikke for mye fett på kroppen.For at hormoner o.l skal fungere som det skal så må vi ha nok fett på kroppen. Jeg har selv vært undervektig, men også normalvektig - men med for lav fett% - og dermed mistet menstruasjon i over tre år. Noe jeg enda sliter med å få orden på. Dette har medført betydelig tap av beinmasse og en del andre konsekvenser som en ikke helt innser at kan bli et problem... Du vil komme langt ved å trene tung styrke og være generelt aktiv. Matmessig kan du med fordel fokusere på å spise 90% "rent" (hater egentlig uttrykket "rent" men kom ikke på noe bedre...men mener da altså rent som i ubehandlet mat - fisk (framfor fiskepinner, fiskegrategng, fiskepudding), kyllingfilet (framfor kylling-kjøttdeig) osv..). Så kjøtt, fisk, frukt, grønt, nøtter, havregryn(havregrøt?), om du spiser brød - grovbrød/hjemmelaget/rug. For å få utbytte av styrketrenigen må du spise NOK. Det dummeste du kan gjør e er å holde igjen på maten fordi du ikke vil legge på deg. Den slags tankegang fører deg fort i feil retning. Du MÅ ha mat for å få framgang - både muskelmessig og styrkemessig. =) så; kort sagt tenk deg godt om før du gjør noe drastisk med kroppen din. Du har bare en - ta vare på den! PS: dette var ikke ment som en skjennepreken...jeg bare bryr meg! Jeg skjønner hva du mener, takk for tips og råd. tusen takk for svar Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21736-det-beste-kostholdsprogrammet/#findComment-786869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.