Gå til innhold

Vondt over hofta?


LenaMarie

Anbefalte innlegg

Jeg laget samme tråd i Øvelsesteknikk, men så ikke ut til å få noen svar der til nå, så jeg prøver her.

Hei! Jeg er plaget med at jeg har vondt over hofta, bak med ryggen liksom. Det er spesielt når jeg er nederst i knebøy at jeg kjenner det. Har ikke perfekt teknikk osv, så kan det være noe med teknikken som gjør det? Jeg kjører også markløft i programmet mitt, og jeg kjente det også når jeg kjørte markløft.

Når jeg er nederst og skal opp i knebøy, har knærne en tendens til å presse seg innover på en måte, men jeg klarer å presse de utover igjen.

Det er veldig ubehagelig å kjøre knebøy, og det har blitt litt verre tror jeg. :( Det er veldig vondt når jeg går opp i knebøyen, og spesielt når jeg skal sette stanga på plass. Jeg har ikke vondt når jeg går, men det gjør ganske vondt der når jeg f.eks hopper.

Så, er det noen som har noe peiling på hva det kan komme av, og isåfall hva jeg kan gjøre med det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt mulig det er dårlig teknikk som har forårsaket dette, men det høres ut som det har godt så langt at du bør gå til en fysioterapeut/manuellterapeut eller naprapat og sjekke det ut.

Press knærne ut på både vei ned og opp igjen. Ikke gå dypere enn det du klarer uten å krumme nederste del av ryggen (buttwink). Klarer du ikke å gå til parallell uten for mye buttwink må du jobbe med mobiliteten i hofta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig det er dårlig teknikk som har forårsaket dette, men det høres ut som det har godt så langt at du bør gå til en fysioterapeut/manuellterapeut eller naprapat og sjekke det ut.

Press knærne ut på både vei ned og opp igjen. Ikke gå dypere enn det du klarer uten å krumme nederste del av ryggen (buttwink). Klarer du ikke å gå til parallell uten for mye buttwink må du jobbe med mobiliteten i hofta.

Ja, det er sikkert mulig. Jeg jobber jo med teknikken, men har en tendens til å gå for tungt til teknikken ikke sitter helt som den skal.

Jeg klarer å gå akkurat i 90 grader før jeg får buttwink.. har du noen eksempler på øvelser jeg kan gjøre for å bedre mobiliteten i hofta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en artikkel om dette her:

Slik korrigerer du bekkentilt i knebøy - Fitnessbloggen

Men som sagt siden du allerede har såpass smerter på dette vil jeg på det sterkeste anbefale å få det undersøkt. Er så kjedelig å ødelegge ryggen.

Tusen takk!

Ja, har ikke så mye smerter, er som sagt når jeg hopper og spesielt ved knebøy. Jeg merker at det kommer når jeg utsetter hofta for "støt" eller mye vekt. Men hvis det ikke går over, skal jeg nok få det undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...