Gå til innhold

Trenger ketose hjelp


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

Jeg er i ketose nå 4 dager og lurer på litt om ketose som jeg ikke forstår. Fra 1 juni skal jeg 100% i slanking. Jeg skal ned 45 kg. Jeg kommer til å legge ut bilder av meg vekt her sån at folk kan følge med. Jeg vet veldig lite om ketose så jeg må være forsiktig. Jeg har ikke noe diabetes enda, men blodsukker mitt ligger på 6,6. Årsak til jeg bestemte meg til ketose er pga sultfølelse og sukkersug blir helt borte.

Disse spørsmålene lurer jeg på:

1. Må man også ha 7000 kaloriunderskudd for å gå ned 1 kg i ketose også?

2. Jeg er mett med 500 kcal om dagen, så vis jeg spiser bare 500 går jeg ut av kotese?

3. Er man i ketose uansett hvor mye eller lite proteiner og fett man spiser så lenge man ikke for i seg over 15g karbohydrater per dag?

4. Jeg spiser bare nå kylling,laks og reker så trenger jeg og ta noen vitaminer og mineraler? Jeg tar 3 kabsler med nycoplus multivitaminer nå. Burde jeg kjøpe noe av disse tabletter her?

5. Jeg leser at vis man får ketoacidose så er det farlig, men åsen får man ketoacidose og hva kan man gjøre for å unngå det?

6. Hva er forskjell mellom PSMF og Ketogenic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse spørsmålene lurer jeg på:1. Må man også ha 7000 kaloriunderskudd for å gå ned 1 kg i ketose også?

Jess, det må du.

2. Jeg er mett med 500 kcal om dagen, så vis jeg spiser bare 500 går jeg ut av kotese?

nei du går ut av ketose om du spiser for mye karbohydrater.

3. Er man i ketose uansett hvor mye eller lite proteiner og fett man spiser så lenge man ikke for i seg over 15g karbohydrater per dag?

15g per dag burde holde deg i ketose ja, men du trenger ikke være 100% i ketose for å få effekten av karbo kutt. :)

4. Jeg spiser bare nå kylling,laks og reker så trenger jeg og ta noen vitaminer og mineraler? Jeg tar 3 kabsler med nycoplus multivitaminer nå. Burde jeg kjøpe noe av disse tabletter her?

Jeg ville anbefale deg vitaminer ja, men du trenger ikke nødvendigvis kjøpe de fra ketolyse siden, en god blanding fra butikk hyllen eller andre plasser funker like bra :)

5. Jeg leser at vis man får ketoacidose så er det farlig, men åsen får man ketoacidose og hva kan man gjøre for å unngå det?

Her kan jeg ikke svare. :)

6. Hva er forskjell mellom PSMF og Ketogenic?

PSMF har minimalt med fett, hovedsaklig fiber å protein.

ketogenic (antar du menter LCHF dietten) har en del mer fett.

Av de to ville jeg si LCHF er lettere og bedre egnet for lengre intervaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...