ViV Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg har nå fulgt styrketrening for nybegynnere i 8uker, 2/3 dager pr. uke. er i utgangspunktet fornøyd med programmet, men ønsker nå litt variasjon. Her er progresjonen min: Beinpress: uke 1: 40kg uke 8: 100kg Benkpress: uke 1: 6kg/pr.arm uke 8: stang + 15kg Sittendero.: uke 1: 22,5kg uke 8: 50kg Arnoldpr.: uke 1: 4kg/pr arm uke 8: 10kg/pr arm Nedtrekk: uke 1: 22,5kg uke 8: 45kg Ezbar: uke 1: stanga uke 8: stanga + 12,5kg Pushdown: uke 1: 23kg uke 8: 41kg Planke: uke 1: 2* 30sek uke 8: 3*1min Jeg er også fornøyd med økningen i styrke, kjenner at jeg er blitt strammere og sterkere i kroppen! Men jeg ønsker å gjøre noen bytter av øvelser, her er hva jeg tenker, ser du/dere andre alternativer vennligst "hyl" ut 1) Beinpress til knebøy, hvor stor belasting bør jeg starte med? 2) Pushdown til ?????. Ønsker en annen øvelse til triceps, forslag??? Gjerne manualer/frivekter!! 3) Ønsker å starte med markløft, men er i tvil om hvor i programmet jeg skal plassere det og hvor tungt og hvor mange sett og rep. jeg skal starte med!!! Alle forslag og hjelp mottas med takk Ei strålenes helg til dere alle!!! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21469-nye-%C3%B8velser-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngvildK Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Godt jobbet Jeg har bare 1 år på frivektsrommet selv - så anser meg selv som nybegynner. Så dette er ikke et ekspertsvar, snakker bare fra egen erfaring 1) Beinpress-maskinene er så mangt, og sier ikke stort om hva du klarer i knebøy. Start med bare stangen, få inn en god teknikk før du legger på vektene. Så kan du løfte TUNGT 2) JM-press er et eksempel. Fitnessbloggen har en god oversikt over øvelser, se: Tricepsøvelser - Fitnessbloggen 3) Jeg ville plassert markløft tidlig i programmet. Her gjelder det samme, få inn teknikken - så kan du løfte tungt. Jeg tenker at det viktigste ikke er hva du løfter nå, men at du har progresjon fra uke til uke. Jeg har to beinøkter i uken, der for eksempel knebøy kan se slik ut: Dag 1: 4 sett x 3-6 reps Dag 2: 3 sett x 8-12 reps Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21469-nye-%C3%B8velser-tips/#findComment-779447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.