Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fulgt styrketrening for nybegynnere i 8uker, 2/3 dager pr. uke.

er i utgangspunktet fornøyd med programmet, men ønsker nå litt variasjon.

Her er progresjonen min:

Beinpress: uke 1: 40kg uke 8: 100kg

Benkpress: uke 1: 6kg/pr.arm uke 8: stang + 15kg

Sittendero.: uke 1: 22,5kg uke 8: 50kg

Arnoldpr.: uke 1: 4kg/pr arm uke 8: 10kg/pr arm

Nedtrekk: uke 1: 22,5kg uke 8: 45kg

Ezbar: uke 1: stanga uke 8: stanga + 12,5kg

Pushdown: uke 1: 23kg uke 8: 41kg

Planke: uke 1: 2* 30sek uke 8: 3*1min

Jeg er også fornøyd med økningen i styrke, kjenner at jeg er blitt strammere og sterkere i kroppen!

Men jeg ønsker å gjøre noen bytter av øvelser, her er hva jeg tenker, ser du/dere andre alternativer vennligst "hyl" ut :)

1) Beinpress til knebøy, hvor stor belasting bør jeg starte med?

2) Pushdown til ?????. Ønsker en annen øvelse til triceps, forslag??? Gjerne manualer/frivekter!!

3) Ønsker å starte med markløft, men er i tvil om hvor i programmet jeg skal plassere det og hvor tungt og hvor mange sett og rep. jeg skal starte med!!!

Alle forslag og hjelp mottas med takk ;)

Ei strålenes helg til dere alle!!!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21469-nye-%C3%B8velser-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt jobbet :)

Jeg har bare 1 år på frivektsrommet selv - så anser meg selv som nybegynner. Så dette er ikke et ekspertsvar, snakker bare fra egen erfaring ;)

1) Beinpress-maskinene er så mangt, og sier ikke stort om hva du klarer i knebøy. Start med bare stangen, få inn en god teknikk før du legger på vektene. Så kan du løfte TUNGT

2) JM-press er et eksempel. Fitnessbloggen har en god oversikt over øvelser, se: Tricepsøvelser - Fitnessbloggen

3) Jeg ville plassert markløft tidlig i programmet. Her gjelder det samme, få inn teknikken - så kan du løfte tungt. Jeg tenker at det viktigste ikke er hva du løfter nå, men at du har progresjon fra uke til uke. Jeg har to beinøkter i uken, der for eksempel knebøy kan se slik ut:

Dag 1: 4 sett x 3-6 reps

Dag 2: 3 sett x 8-12 reps

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...