Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt QNT - Stack Force i Norge for en stund tilbake i tid, og fant det først frem igjen nå. Så har jeg hørt rykter om at det inneholde DMAA eller noe lignende, som skal være "syntetisk amfetmin".

Så skal det ha blitt ulovlig i Norge og resten av Europa / Verden. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette. Helst med grundigere svar enn JA/NEI.

Mvh Thoomphy

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21400-er-qnt-stack-force-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har kjøpt QNT - Stack Force i Norge for en stund tilbake i tid, og fant det først frem igjen nå. Så har jeg hørt rykter om at det inneholde DMAA eller noe lignende, som skal være "syntetisk amfetmin".

Så skal det ha blitt ulovlig i Norge og resten av Europa / Verden. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette. Helst med grundigere svar enn JA/NEI.

Mvh Thoomphy

iogmed at amfetamin i seg selv er syntetisk så stemmer ikke det. DMAA har en liggnende oppbygning i struktøren men det er uansett 2 forskjellige ting.

Og nei jeg hadde ikke vært redd for testet det ut, men dog selv koffein i store mengder kan man dø av så vær fornuftig

Og ja, det er ulovlig i Norge og Sverige feks

Uten å se varedeklarasjonen så er det vanskelig å si noe om produktet. Produkter som reklamerer for ergogene effekter kan enten indirekte eller direkte være forurenset. Det har vært tilfeller av dette selv i Norge, men det starter å bli en del år siden. Sverige har dessverre ikke vært like flinke på dette men det har vært tilfeller hvor et tilsynelatende normalt tilskudd har inneholdt ulovlige stoffer selv om dette ikke har kommet fram på varedeklarasjonen.

Uansett; om kosttilskuddet er ulovlig i Norge/Sverige så er det grunnet et innehold av forbudte stoffer og blir da klassifisert som "dop" med potensielle bivirkninger. Det har vært tilfeller hvor man i såkalte pre-workout og fettforbrennere har funnet stoffer som kjemisk oppfører seg svært likt efedrin/amfetamin (sentralnervestimulerende).

Botton line er at tilskudd som er beregnet på fettforbrenning fungerer svært dårlig, om hensikten din er å gå ned i vekt så kan du heller gå et par ekstra trappetrinn eller spise et halvt eple mindre for å oppnå så og si samme effekt. Selv med et innhold fra ulovlige stoffer er den direkte effekten på fettforbrenningen lav, spesielt når man setter dette opp mot den potensielle risikoen for en forverret helsetilstand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...