Arajntos Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei Jeg har da vært på ultralyd her om dagen for å få sjekket magen pga lette/middels magesmerter litt sporadisk siste perioden. (ble henvist til ultralyd av fastlegen) det ultralyd legen fant var at jeg hadde det han kalte for "en liten brokk" og han pekte og viste meg på ultralyden hvor og hva det var. Det han sa da var at jeg har en liten brokk, nesten oppe med midtgulvet, hvor det har sneket seg fett ifra magen ut mellom en sprekk (eller defragmentert muskel som han kalte det eller noe) i musklene øverst i magen. Han sa dette ikke var farlig og de trengte ikke gjøre noe med det da jeg har hatt bedring og egentlig ikke merker noe særlig til det. Det jeg da lurer på er: 1. Er det flere som har hatt denne typen brokk som innebærer fett og ikke organer? 2. Kan det ha kommet av tung markløft uten belte? 3. Tror dere det går bra og fortsette og trene? PS: har ikke vært hos fastlege igjen enda, så har ikke fått hørt med hun enda. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21393-brokk-med-fett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eline Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg har nøyaktig det samme! En liten fettkul som ligger nesten midt på magen (i den vertikale streken som skiller six-packen, som man kunne ha sett dersom jeg hadde hatt lav nok fett%..) Jeg fikk aldri vite hvorfor den kom, men de sa det ikke var noe farlig og at jeg ikke trengte å operere den bort dersom jeg ikke ville. Så jeg bestemte meg for å drite i den, i og med at jeg hadde en annen livsviktig operasjon på planen, og har nå levd (og trent) fint med den i over 1 år Men du må selvsagt høre på hva legen din sier! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21393-brokk-med-fett/#findComment-830943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arajntos Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Jeg har nøyaktig det samme! En liten fettkul som ligger nesten midt på magen (i den vertikale streken som skiller six-packen, som man kunne ha sett dersom jeg hadde hatt lav nok fett%..) Jeg fikk aldri vite hvorfor den kom, men de sa det ikke var noe farlig og at jeg ikke trengte å operere den bort dersom jeg ikke ville. Så jeg bestemte meg for å drite i den, i og med at jeg hadde en annen livsviktig operasjon på planen, og har nå levd (og trent) fint med den i over 1 år Men du må selvsagt høre på hva legen din sier! Omsider noen andre som faktisk har/har hatt det og vet hva det er Har ikke hatt noe problemer med den jeg heller enda etter jeg fant ut hva det var. Snakket med legen og hun sa at jeg kunne forsåvidt gjøre akkurat det jeg vil og at den måtte ikke fjernes med mindre den skapte problemer og smerte for meg. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21393-brokk-med-fett/#findComment-835588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.