Onkl M Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Mann 32år Vekt 94,4kg Høyde 186cm Trener 3ganger fullkropp per uke, pluss eg har lagt til 1-2 dager 4x4 intervall den siste tiden. Tok å regnet over gårsdagens inntak på gøy... Kom bare til 1469 kcal. (163g proteiner) Og innser at dette er ALTFOR stort kaloriunderskudd. Kan tenke meg at dette var noe spesielt den dagen. Men tror ikke eg ligger stort mer enn 2000-2200 kcal hver dag ellers heller. Dette er vel strengt tatt altfor lavt for meg ? Ønsker å bygge muskelmasse, men samtidig gå ned i vekt. Bør jeg ligge på vedlikehold, eller kanskje ett lite underskudd da ? Tenker at kanskje kroppen har tviholdt på den lagrede energien istedet for å forbrenne det som jeg har ønsket... ? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21157-aha-opplevelse-kaloriunderskudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daenerys Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Mann 32år Vekt 94,4kg Høyde 186cm Trener 3ganger fullkropp per uke, pluss eg har lagt til 1-2 dager 4x4 intervall den siste tiden. Tok å regnet over gårsdagens inntak på gøy... Kom bare til 1469 kcal. (163g proteiner) Og innser at dette er ALTFOR stort kaloriunderskudd. Kan tenke meg at dette var noe spesielt den dagen. Men tror ikke eg ligger stort mer enn 2000-2200 kcal hver dag ellers heller. Dette er vel strengt tatt altfor lavt for meg ? Ønsker å bygge muskelmasse, men samtidig gå ned i vekt. Bør jeg ligge på vedlikehold, eller kanskje ett lite underskudd da ? Tenker at kanskje kroppen har tviholdt på den lagrede energien istedet for å forbrenne det som jeg har ønsket... ? Du har en hvileforbrenning som ligger på rundt 1900 kcal(TOTALT HVILE), så har du intervalløkter, samt styrke, har du et betydelig høyere kcal behov enn 2000. Faktum er at du sjelden kan bygge muskelmasse med et underskudd, for dette krever at kroppen har et bittelite overskudd hver dag Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21157-aha-opplevelse-kaloriunderskudd/#findComment-769976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onkl M Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Takk for svar... Har innsett at eg har vært helt bortreist på kostholdet.... Starter nå med å sette meg skikkelig inn i dette. Hvordan vil ett slikt kosthold se ut ? : Frokost 0700 : 1 proteinshake iblandet 30gr havregryn Lunch 1030 : Alltid salat på jobben (salat m/tomat/agurk/ost/skinke/egg) Mellommåltid 1400: 3 stk knekkebrød m/pålegg (også på jobben) Trening ca 1600 Etter trening 1730: 1 proteinshake m 30gr havregryn Middag 1800: Forskjellig fra dag til dag. (masse grønnsaker i tillegg til hovedingrediens) Kvelds 2100: 1 boks tunfisk med litt krydder og litt majones Vil da ligge på ca 3000-3200 hver dag ifølge mine beregninger. Ingen inntak av kaloriholdig drikke som juice/brus. Bare vann og ellers melk til proteinshakene. Håper fremgang/økninger kommer med matinntaket... Samtidig som fettprosent ikke går opp. Noen synspunktet her ? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21157-aha-opplevelse-kaloriunderskudd/#findComment-770167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daenerys Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Takk for svar... Har innsett at eg har vært helt bortreist på kostholdet.... Starter nå med å sette meg skikkelig inn i dette. Hvordan vil ett slikt kosthold se ut ? : Frokost 0700 : 1 proteinshake iblandet 30gr havregryn Lunch 1030 : Alltid salat på jobben (salat m/tomat/agurk/ost/skinke/egg) Mellommåltid 1400: 3 stk knekkebrød m/pålegg (også på jobben) Trening ca 1600 Etter trening 1730: 1 proteinshake m 30gr havregryn Middag 1800: Forskjellig fra dag til dag. (masse grønnsaker i tillegg til hovedingrediens) Kvelds 2100: 1 boks tunfisk med litt krydder og litt majones Vil da ligge på ca 3000-3200 hver dag ifølge mine beregninger. Ingen inntak av kaloriholdig drikke som juice/brus. Bare vann og ellers melk til proteinshakene. Håper fremgang/økninger kommer med matinntaket... Samtidig som fettprosent ikke går opp. Noen synspunktet her ? Start med å øke antall kcal gradvis, og unngå å hoppe fra 1400kcal per dag til plutselig det dobbelte. Noe jeg vil anbefale er om du kan prøve ut biorytmedietten, les artikkelen og sett deg inn i hvordan kroppen responderer på følgende: Intervju – Børge Fagerli om Biorytmedietten - Fitnessbloggen Selv er jeg en liten forkjemper for litt færre måltider(ca3), der de er større, holder deg mett lengre, og høyt proteininnhold. Jeg syns du ligger lavt ift antall gram protein, der jeg syns du skal innføre rene proteinkilder fra rent kjøtt, magre melkeprodukter. Innfør gjerne dette til hver middag, gjerne 2-3 kyllingfileer som i seg selv inneholder 60+g protein. Anbefaler deg å ikke ligge under 2gram protein per kg kroppsvekt, da dette er kritisk for muskelvekst kombinert med riktige karbohydrater. Onkl M 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21157-aha-opplevelse-kaloriunderskudd/#findComment-770182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onkl M Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Skal gå mer i dybden her... Ser at jeg må gå seriøst til verks i kostholdet mitt. Takk for at du tok deg tid til å svare :-) Daenerys 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21157-aha-opplevelse-kaloriunderskudd/#findComment-770193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.