Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nylig gått over til sumo markløft, rett og slett fordi teknikken ble mye bedre med sumo, og korsryggen er ikke vond med sumo. Ble til at jeg skulle ta 1rm. har 230 i tradisjonell markløft, så tenkte 200 skulle gå. 190 gikk lett. På 200 stramma jeg meg opp ordentlig... fikk stanga opp ca. 10 cm.. plutselig kjentes det ut som venstre hamstring røk av.. Haltet ned til han i resepsjonen og fikk på Ispose og elastisk bånd satt i 30 min.. Har ikke fått noe blåmerke eller hevelse. Har lest og lest. Men det står så mye forskjellig. Lest på Trening.no, på de forskjellige gradene av strekk: Grader av skade: Grad 1 er en mild strekk der noen få muskelfibre er overrevet. Grad 2 er en moderat strekk med et klart tap av muskelstyrke. Grad 3 er en fullstendig overrivning av hamstrings.

Så jeg er usikker på hvilken grad jeg har. Tydelig at jeg har "klart tap av muskelstyrke"

Har gått 4 dager siden det skjedde. Smerten går gradvis over for vær dag. Klarer nå nesten å gå normalt.. men kunne ikke bøye meg, eller noe som helst for noen dager siden.

Idag har jeg tøyet hamstringen i 30 min statisk, slik. På slutten klarte jeg å få rumpa helt inntil veggen.

exercise-hamstring-stretch_mm220002.jpg

Rullet med rumbleroller. og hatt rumblerollern stille under hamstring med 2stk 25 kg plater oppå låret..

Prøvd 1leg curl uten kg.. kun den du fester kg på.. klarte ikke en rep en gang.. så kjørte legg curl med strikk.. kjentes rart ut..

Har også daglig is under låret, føles godt.

Burte jeg rulle og tøye daglig? strikk curl daglig? noen som har peiling?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21064-hamstring-strekk-grad-1-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det har blitt gradvis bedre, så er jo det bra.

Når det er sagt synes jeg du har "behandlet" det litt rart, men om det har blitt bedre av det så er det jo bare å fortsette :)

Det jeg mente med "behandling" var at rulling og tøyning (Hvis gjort hardt) kan egentlig forverre en rift (Hvis det er det du har, er jo umulig for meg å vite, vet ingenting om smertene dine, så tar diagnosen din for god fisk :D) Hvis det er sånn at du klarer å gå og sånt nå så ville jeg fortsatt med det, det skaper sirkulasjon, også kan du også begynne med eksentrisk trening på hamstring (Inntil den beryktede smertegrensen).

Håper det hjalp noe ihvertfalll.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...