Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kvinne, 27 år, trenger hjemme på kveldstid, tilgang til stor treningsball, ellipsemaskin, håndmanualer, ankelvekter og olympisk vekstang. Ønsker å gå ned 3-5 kilo og/eller bli strammere og mer fit/krympe inn kroppsmål. Vektnedgang/kroppsmål har stagnert over enn lengre periode.

Har tidligere holdt meg på 55 kilo i 4-5 år, men det er de siste gravidkiloene jeg sliter med å bli kvitt!

Er 164 cm høy og veier nå ca 57 kg. Opplever av og til at vekten plutselig skyter i været for å så dale ned igjen dagen ettepå.

Kan noen gi meg en oppskrift på hva jeg bør trene og hvor ofte? Har til nå trent ca 40 min med ellipsemaskin 5 dager i uken (puls på ca 130) + hatt 2-3 styrketreninger pr uke hvor jeg trenger knebøy med stang, triceps på benk/ball, catslides (mage/planken) og vanlige pushups (ikke med knærne i bakken). 3 serier og 12 repitisjoner.

Kosthold: Grovt brød med magert pålegg, skummet melk, vann og ellers 'vanlig' middag i moderat mengde. Kcal pr dag: ca 1350.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20892-tips-mottas-med-takk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1.Starting Strength er et veldig bra program for å bli sterk. Det krever knebøyrack.

2. Ellipsemaskin 5 dager i uken på samme puls? Det er ikke trening, det er mosjon. Du må ha fremgang hvis du vil bli bedre. Hva med en skikkelig intervalløkt og en rolig økt på ellipsemaskinen?

3. 1350 er veldig lite. Er du på diett? Det er vanlig å spise mye protein på diett for å beholde muskelmassen, det spørs om du får nok gjennom "vanlig" middag. 1,5-2 x kroppsvekt i gram er vanlig proteinmengde på diett, så ca. 100 gram for dagen for deg.

Det var mine kommentarer, håper de er nyttige.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20892-tips-mottas-med-takk/#findComment-762506
Del på andre sider

Med din høyde og vekt - absolutt ikke nødvendig å gå ned i vekt.

Jojoopplevelsen på vekten kan være noe så enkelt som varierende hydrering, skal mye til for at vekten "skyter i været" over natten.

Sikt heller mot økt muskelmasse, altså:

1: Spis mer mat, sørg for at du når makroene dine ifht. optimal muskelvekst (nok proteiner).

2: Nå vet jeg ikke hvor tungt du trener, men jeg vil tro du trenger denne: Tren tyngre!

3: Øvelsene ser greie ut, men legg til markløft, benkpress og chins, så har du en fin og enkel rutine.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20892-tips-mottas-med-takk/#findComment-762507
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...