Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har gått på p-piller i mange år. Har siste måneder lagt om til lavkarbo, SVs spiser nok litt mer proteiner og litt mindre fett en den "opprinnelige lavbarbodietten" trener mye styrke og litt kardio. nå har jeg plutselig en uke før mens fått blødninger/menssmerter. Har tidvis hatt noen spottende, men ingenting som denne. Leser meg frem til at det kan være pga av østrogen osv men føler ikke at det kommer frem om dette et "farlig"/usunt eller om det er positivt i form av østrogen som frigjøres når fettet slipper.. Anyone?

Fortsetter under...

Det er nok bare naturlige svigninger, alle har mellomblødninger til tider. Unntaket er om du er undervektig eller spiser svært lite kalorier? Hva veier du og hvor mye spiser du? :) Vil også legge til at du er nødt til å spise en del fett om du kutter ut karbohydrater, det er hele poenget med lavkarbo.

Men jeg har ikke hatt mellomblødninger så lenge jeg har gått på pillen, ca 15 år. Oppsøker seff lege om det ikke gir seg men har sett koblinger til østrogen og vektnedgang. Har BMI i øvre normal. Spiser mer fett en det jeg har gjort men fokuset er høyest på protein. Takker for svar forresten :)

Men jeg har ikke hatt mellomblødninger så lenge jeg har gått på pillen, ca 15 år. Oppsøker seff lege om det ikke gir seg men har sett koblinger til østrogen og vektnedgang. Har BMI i øvre normal. Spiser mer fett en det jeg har gjort men fokuset er høyest på protein. Takker for svar forresten :)

Skjønner. Det er ikke uvanlig at hormonene går litt i surr når man begynner å slanke seg, du utsetter tross alt kroppen for noe uvant og noe den eeeegentlig ikke liker så godt. I tillegg gir du den helt andre næringsemner enn den er vant til, så det er klart den kan reagere litt. Kosthold påvirker hormonelt miljø i stor grad, men det blir nok bare en overgangsperiode for deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...