Gå til innhold

Vektløfting - innlæring av teknikk


Mr. M

Anbefalte innlegg

Jeg går og bærer på et lite vektløfterprosjekt som jeg har tenkt å sette i gang med til neste år. I den forbindelse har jeg søkt etter gode nettsider, DVDer, bøker osv for innlæring av korrekt teknikk.

Av de engelskspråklige ressursene virker det som Glenn Pendlay og Greg Everett skiller seg ut som noen av de bedre.

Er det noen som har erfaring med noen av disse eller kan anbefale andre kilder til instruksjon av høy kvalitet? Har noen andre erfaring med innlæring av teknikk fra scratch?

Siden til Norges Vektløfterforbund var dessverre ikke så informativ, men jeg kommer nok til å sende en mail i den retningen også. Forhåpentligvis finnes det en aktiv klubb i Oslo hvor man kan jobbe med en trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er jo å få hjelp "live" av en du vet kan det. Forbered deg gjerne med å se på filmer på youtube av teknikk! Vil gjerne nevne Mark Rippetoe som har noen videoer som er fine på å forklare teknikk :)

Ja, det er klart en trener ville vært det aller beste:) Men det blir nok ikke før etter jul en gang. Jeg har sett på endel klipp på Youtube, men jeg vil gjerne ha en litt grundig gjennomgang, slik jeg ser for meg at en DVD-serie kan gi. Det virker på meg som Pendlay og Everett er gutta man bør henvende seg til her, heller enn Rippetoe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...