Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heia!

For mange år siden hadde noen kompiser av meg noen regneark de hadde fått fra ulike treningsforum på nett. Det var fult av formler og man kunne putte inn vekt, høyde, 10RM eller hva det heter osv i riktig celle og wahhaz! - ferdig program for valgt periode.

Finnes det noe sånn i dag i form av en app fx?

Poenget er at et programmet skal fortelle meg hvor tungt jeg skal løfte (ift hvor sterk jeg er osv) for de valgte øvelsene. Når jeg sier at i dag klarte jeg bare 80% av målet så justerer programmet resten av perioden.

Typisk meg er at etter 2-3 uker så klarer jeg ikke å følge etter. Så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med resten av perioden der alt er alt for tungt.

Danke!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20503-treningsprogram-kalkulator/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forhold til app så finnes dette for stronglifts 5x5. Det finnes også en app for RYP.

Om en ser bort fra behovet for app så finnes det mange gode programmer som forteller deg hvor tungt du skal løfte. Du kan f.eks se på et av Dietmar programme på styrkeloft.no om det er baseløft du vil bli sterk i.

Om du allerede etter 2-3 uker ikke klarer å løfte vektene på programmet så har du nok satt målet for høyt. Et alternativ kan være å sette opp et program basert på autoregulering:

Autoregulering - Fitnessbloggen

Annonse

Takk.

RYP sin kostet 14kr og hadde en veldig dårlig karakter.

Den andre fantes bare på iphone, men noen har prøvd å lage en kopi :)

Trener du stronglifts så trenger du strengt tatt ikke en app. Noter hva du løfter i notatblokken (papir eller app) så er det klare regler for hva du skal gjøre om du ikke klarer løftene dine. Men om dette er rett program for deg er litt avhengig av hvor mye du løfter i dag og hvor stor motivasjonen er for å løfte tungt på baseløft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...