Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ble med en kamerat på en treningsøkt etter et litt for langt opphold med styrketrening (3,4 mnder med kun sporadiske økter), og da var jeg dessverre dum nok til å gå litt for hardt ut. Det som skjedde var at jeg våknet opp dagen etter med begge armene låst i en 90 graders vinkel og slik var de i fire dager i strekk før jeg kunne bevege de. Dette var også relativt smertefullt et par dager hvor det verket som verst. Øvelsen som jeg antar var årsaken til gangsperren var hangups (da kjørte vi slik at når jeg ikke klarte mer så fikk jeg hjelp til jeg var helt utmattet). Jeg merket allerede da at armene føltes låst.

Problemet nå er at to uker etter at jeg fikk tilbake bevegelsen i armene så klarer jeg ikke en eneste hangups og såvidt å ta ti push-ups. Hvor jeg tideligere klarte å ta 10 hangups og 40 push-ups. Det jeg syntes er merkelig er at det ikke er noe spesielt vondt når jeg forsøker på øvelsene og lurte derfor på om dette er noe som er vanlig og bare vil ta tid, eller om det er noe som bør sjekkes ut.

Jeg vil takke på forhånd for alle svar og for en veldig bra og motiverende nettside:)

Fortsetter under...

Det kommer seg nok, helt vanlig med stølhet etter opphold - og spesielt etter en tung økt. Spesielt i den eksentrisk fasen (du senker deg sakte ned.) Grunnen til dårligere prestasjon under økten kan komme av for tunge økter, kjører du til failure og lenger en det så sliter du jævlig på nervesystemet, og det krever ganske lang hvile tid. Ikke særlig gunstig om målet er og øke styrken, spesielt ikke over tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...