rsagneskar Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 hallo! Jeg er da blitt 19 år (94 modell) og som "bondegutten" jeg er, fallt det meg ganske naturlig inn at styrke var noe tøfft, og er noe som har fenget meg så lenge jeg kan huske. Startet og trene da jeg ble 16 år, og husker jeg tok 40kg 9 ganger noe som ble med at jeg selfølgelig rundet opp til 10, hehe Jeg økte ganske bra, og så stoppet jeg på 70kg i første året på vidregående, og jeg prøvde og prøvde, trente fast, droppa mye sosialt pga trening, droppa f.eks. alcohol uten at det hjalp. I etter tid har jeg jo skjønt at problemet har vert for lite variasjon og rett og slett for for lite mat uansett om jeg var fast bestemt på at jeg spiste mer en nok siden jeg gikk opp 0,2 kg i månden. Så kom sommeren og jeg tengte at nå skulle jeg ofre enda mer og fant ut at jeg trengte mer protein og mer mat og enda mer søvn.. I tilleg førte dette til mindre sene kvelder med kompiser, så godt som avholds til alcohol altså enda mindre sosial.. Jeg gjorde dette og økte dette året fra 75-80(lang stopp) så til 87,5kg på dette skole året.. Uheldig vis så slet jeg med sykdom i sommer som ødla litt for treninga, emn motivasjonen va på top for neste skole år med enda mer mat en før, og mindre proteinshaker(mer ren mat) og til nå har jeg kun økt fra 87-95kg, dette er 25kg siden første klasse i benkpres.. I tilleg har jeg økt fra 80-135 i bøy og 120-160 i markløft + 55-87,5 i pushpres.. Har foresten gått fra rundt 70kg til 93 på de 3 åra og 13kg de siste 2. Når jeg har ofra så mye av "ungdomstiden" min og ser til bake, er dette vert det, bør jeg ikke ha forventa mer fremgang? Hva kan jeg ha gjort galt? Hva kan jeg forandre på? Kom med inspill og forslag eller kom innom loggen så kan du komme med hjelp! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20310-%C3%B8kt-25kg-p%C3%A5-2-%C3%A5r-hvorf%C3%A5r-ikke-mer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Nokså mange som stagnerer i området 80-90 kg i benkpress. Har selv vært på det nivået en god stund, men føler det har løsnet litt i det siste. Hvordan er teknikken din i benkpress? Oppspenning? Trener du vanligvis med full stopp på brystet eller mer touch & go? Det er heller ikke noen tvil om at du tidliggere hadde en ubalanse mellom over og underkropp. 135 i bøy vs 95 i benk er mye mer normalt enn 80 vs 87. Så hadde du har økt raskere i knebøy og markløft om du var undertrent i disse tidliggere er ikke så rart. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20310-%C3%B8kt-25kg-p%C3%A5-2-%C3%A5r-hvorf%C3%A5r-ikke-mer/#findComment-744738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rsagneskar Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Nokså mange som stagnerer i området 80-90 kg i benkpress. Har selv vært på det nivået en god stund, men føler det har løsnet litt i det siste. Hvordan er teknikken din i benkpress? Oppspenning? Trener du vanligvis med full stopp på brystet eller mer touch & go? Det er heller ikke noen tvil om at du tidliggere hadde en ubalanse mellom over og underkropp. 135 i bøy vs 95 i benk er mye mer normalt enn 80 vs 87. Så hadde du har økt raskere i knebøy og markløft om du var undertrent i disse tidliggere er ikke så rart. Benkpress teknikken min er vel ok over gjenomsnittet når jeg ser på andre utføre benkpress bena langt bak, godt oppspenn, opp med brystet, treffe rett under puppen(høyeste punktet) osv:) Her er teknikken med flaske. http://www.youtube.com/watch?v=SFKJPGzv_0Q Men altså, dette skal ikke vere noe sånn der "hvordan blir jeg sterkere i benken" tråd det skal i hovedsak dreie seg om hvordan bli sterkere i baseøvelsene Tok bare benkpres som et eksempel, siden jeg må innrømme at innersti nne er det benk jeg har ofret det lille ekstra på Ble litt missforståelse her, for 2 år siden tok jeg altså 80 - 70 - 120 nå tar jeg 135-95(uten stopp)-160 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20310-%C3%B8kt-25kg-p%C3%A5-2-%C3%A5r-hvorf%C3%A5r-ikke-mer/#findComment-744753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Ble litt missforståelse her, for 2 år siden tok jeg altså 80 - 70 - 120 nå tar jeg 135-95(uten stopp)-160 Dette er jo ikke en dårlig framgang. Klart noen vil klare ganske mye mer enn dette på 2 år, og noen (som meg) klarer langt mindre. Men skjønner jo at du gjerne vil ha enda bedre framgang. Husk også at det er en grunn til at man er junior i styrkeløft helt fram til 23 år. Det tar tid å bli sterk og veldig mange har kjempeframgang mellom 19-23 år selv om de begynte langt tidliggere. Hvordan legger du opp treningen? Periodiserer du mellom mengde og oppkjøringsperioder? Har du prøvd høyere frekvens (4-6 økter i uken)? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20310-%C3%B8kt-25kg-p%C3%A5-2-%C3%A5r-hvorf%C3%A5r-ikke-mer/#findComment-745182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rsagneskar Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Dette er jo ikke en dårlig framgang. Klart noen vil klare ganske mye mer enn dette på 2 år, og noen (som meg) klarer langt mindre. Men skjønner jo at du gjerne vil ha enda bedre framgang. Husk også at det er en grunn til at man er junior i styrkeløft helt fram til 23 år. Det tar tid å bli sterk og veldig mange har kjempeframgang mellom 19-23 år selv om de begynte langt tidliggere. Hvordan legger du opp treningen? Periodiserer du mellom mengde og oppkjøringsperioder? Har du prøvd høyere frekvens (4-6 økter i uken)? ja greit nok, ser bare rundt for bi på forumet hvor mange sterke det finst, og kompiser av meg går jo til 100 i benk ganske lett uten og tenke på kosthold.. Mens jeg har måtte konsentrere meg på kost, søvn osv allerede på 70kg.. Men følte dette ble en sutre tråd nå uten og få noe ut av den, haha:P Noen som har tips og triks som kan hjelpe meg på den uendlig lange veien til og bli the MAN? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20310-%C3%B8kt-25kg-p%C3%A5-2-%C3%A5r-hvorf%C3%A5r-ikke-mer/#findComment-745874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.