eizen32 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg forsøker for tiden å forbrenne litt kroppsfett, men vil gjerne øke litt i styrke og muskelmasse. Jeg vet at mange ikke forbinder kaloriunderskudd med muskeløkning, men jeg har lest noen artikler som sier at dette går. Prinsippet er å veksle mellom perioder med kaloriunderskudd og kalorioverskudd, der det totale inntaket skal ligge i minus i lengden. Jeg lurer da på hvordan dette utføres i praksis - hvordan periodene settes opp. Skal man ligge i kalorioverskudd på treningsdager og kaloriundeskudd på fridager, eller ligge i kalorioverskudd over en ukes tid og kaloriunderskudd uken derpå? Hvordan tilrettelegger kroppen seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanderL Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Det er studier på nybegynnere og idrettsutøvere at hvis du f.eks har 2-300 kalorier i minus hver dag så kan du fortsatt øke i styrke og masse. Det sier seg jo selv at det er mer effektivt å ligge i overskudd hvis man skal opp i styrke/masse - men det har virket for meg å ligge i et lite underskudd (10%) og 600-800(20-25%) på hviledager. Har fortsatt gått opp i styrke og masse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4321yawaworht Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Det er studier på nybegynnere og idrettsutøvere at hvis du f.eks har 2-300 kalorier i minus hver dag så kan du fortsatt øke i styrke og masse. Det sier seg jo selv at det er mer effektivt å ligge i overskudd hvis man skal opp i styrke/masse - men det har virket for meg å ligge i et lite underskudd (10%) og 600-800(20-25%) på hviledager. Har fortsatt gått opp i styrke og masse. Aka. "recomposition" i LG-termer. Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanderL Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Aka. "recomposition" i LG-termer. Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health Recomp er vel +20 på treningsdager og -20 på hviledager. Jeg snakket om -10 treningsdager og -20-25 på hviledager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.