Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker for tiden å forbrenne litt kroppsfett, men vil gjerne øke litt i styrke og muskelmasse. Jeg vet at mange ikke forbinder kaloriunderskudd med muskeløkning, men jeg har lest noen artikler som sier at dette går. Prinsippet er å veksle mellom perioder med kaloriunderskudd og kalorioverskudd, der det totale inntaket skal ligge i minus i lengden.

Jeg lurer da på hvordan dette utføres i praksis - hvordan periodene settes opp. Skal man ligge i kalorioverskudd på treningsdager og kaloriundeskudd på fridager, eller ligge i kalorioverskudd over en ukes tid og kaloriunderskudd uken derpå?

Hvordan tilrettelegger kroppen seg?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20240-muskelvolum-ved-kaloriunderskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er studier på nybegynnere og idrettsutøvere at hvis du f.eks har 2-300 kalorier i minus hver dag så kan du fortsatt øke i styrke og masse.

Det sier seg jo selv at det er mer effektivt å ligge i overskudd hvis man skal opp i styrke/masse - men det har virket for meg å ligge i et lite underskudd (10%) og 600-800(20-25%) på hviledager.

Har fortsatt gått opp i styrke og masse.

Det er studier på nybegynnere og idrettsutøvere at hvis du f.eks har 2-300 kalorier i minus hver dag så kan du fortsatt øke i styrke og masse.

Det sier seg jo selv at det er mer effektivt å ligge i overskudd hvis man skal opp i styrke/masse - men det har virket for meg å ligge i et lite underskudd (10%) og 600-800(20-25%) på hviledager.

Har fortsatt gått opp i styrke og masse.

Aka. "recomposition" i LG-termer.

Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...