Iselin Amalie Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Litt fakta: jente 19år 170cm 65kg Jeg trenger hjelp med å legge opp et treningsprogram, både hjemme og på treningstudio. Er veldig glad i å jogge og holder på med hest på fritiden. Har det med å presse meg litt for mye i forhold til hva kroppen min tåler.. Spiser sundt(prøver iallefall). Jeg ønsker bedre kondis, mer muskler(kjernemusklatur++). Sliter med vond rygg pga litt for store pupper(føler jeg og ryggen min). Hjelp!!! Bare spørr om dere trenger mer info Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20074-nybegynner-med-d%C3%A5lig-kondis-og-lite-muskler-trenger-hjelp-til-treningsprogram-hjemme-og-studio/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danhyl91 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Viss du vil ha bedre kondis fungerer intervalltrening veldig godt eks varm opp 10min, så har du 4x4 intervaller hvor du løper i 4min det du klarer med en puls på ca 90% av maks og så tar du 3min aktivpause hvor du jogger/gårfort på mølla(eg like å ha ca halvparten av det eg løp på) så gjør du dette 4 ganger når du er ferdig med det tar du gjerne 10 min nedvarming også Er mangen andre intarvalltyper også som Tabata 20sek arbeid og 10sek pause (da pleier jeg å holde på mellom 20-30min). Så er det mangen andre du kan prøve ut Når du har vondt i ryggen så kan dette bli bedre ved at du trener kjernemusklaturen din. og da e øvelser hvor du prøver å stabilisere bekkenet/hofta di vist seg å være veldig bra Noen eksempler på øvelser er: diagonal planken ( stå i planken og løft venstrehand og høyrefot uten at hofta roterer, den skal ligge stabilt) løft kun armen eller kunfoten viss begge blir for tungt. Kan stå i ferdigstilling i slynge og kun ha en fot inne i slynga mens den andre foten skal holdes oppe for egen maskin og dermed må du stabilisere. (kan gjøres på en benk,ball og mye annet også) Woodchoopers er en øvelse (i cabel) hvor du endten står eller er på knær foreksempel. og så skal cabelen være ca i bryst7skulderhøyde og armene skal være strake, mens beina vendt vekk fra cabelen og hodet skal altid stå samme vei som beina. Så roterer du kroppen fra cabelen og mot samme retning som beina dine mens de er strake. ( dårlig forklart, men søk på øvelsen på internett, ellers så tror jeg den ligger her på fitnessbloggen under øvelser helt oppe.) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20074-nybegynner-med-d%C3%A5lig-kondis-og-lite-muskler-trenger-hjelp-til-treningsprogram-hjemme-og-studio/#findComment-738433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin Amalie Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Viss du vil ha bedre kondis fungerer intervalltrening veldig godt eks varm opp 10min, så har du 4x4 intervaller hvor du løper i 4min det du klarer med en puls på ca 90% av maks og så tar du 3min aktivpause hvor du jogger/gårfort på mølla(eg like å ha ca halvparten av det eg løp på) så gjør du dette 4 ganger når du er ferdig med det tar du gjerne 10 min nedvarming også Er mangen andre intarvalltyper også som Tabata 20sek arbeid og 10sek pause (da pleier jeg å holde på mellom 20-30min). Så er det mangen andre du kan prøve ut Når du har vondt i ryggen så kan dette bli bedre ved at du trener kjernemusklaturen din. og da e øvelser hvor du prøver å stabilisere bekkenet/hofta di vist seg å være veldig bra Noen eksempler på øvelser er: diagonal planken ( stå i planken og løft venstrehand og høyrefot uten at hofta roterer, den skal ligge stabilt) løft kun armen eller kunfoten viss begge blir for tungt. Kan stå i ferdigstilling i slynge og kun ha en fot inne i slynga mens den andre foten skal holdes oppe for egen maskin og dermed må du stabilisere. (kan gjøres på en benk,ball og mye annet også) Woodchoopers er en øvelse (i cabel) hvor du endten står eller er på knær foreksempel. og så skal cabelen være ca i bryst7skulderhøyde og armene skal være strake, mens beina vendt vekk fra cabelen og hodet skal altid stå samme vei som beina. Så roterer du kroppen fra cabelen og mot samme retning som beina dine mens de er strake. ( dårlig forklart, men søk på øvelsen på internett, ellers så tror jeg den ligger her på fitnessbloggen under øvelser helt oppe.) Tusen takk for svar!! Men vet du om noen gode øvelser for mage, rumpe, lår osv.. Har litt lyst å få litt synlige muskler Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20074-nybegynner-med-d%C3%A5lig-kondis-og-lite-muskler-trenger-hjelp-til-treningsprogram-hjemme-og-studio/#findComment-738450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danhyl91 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Alle disse øvelsene vil ta på magen din Rumpen din så er Knebøy,utfall, markløft og hip thrust veldig gode, disse vil også være med på å ta lårene dine Det er også mangen andre øvelser som er i apparater også, men disse er greie øvelser å starte med. Kan ta disse hjemme også trenger ikke ha vikter for å utføre disse øvelsene burpees og spensthopp er også gode øvelser, men disse er litt meir for å bli annpusten og sliten då. for å få opp pulsen noe veldig siden det er veldigmangen muskler innvolvert og det skal utføres veldig eksplosift Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20074-nybegynner-med-d%C3%A5lig-kondis-og-lite-muskler-trenger-hjelp-til-treningsprogram-hjemme-og-studio/#findComment-738499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin Amalie Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Alle disse øvelsene vil ta på magen din Rumpen din så er Knebøy,utfall, markløft og hip thrust veldig gode, disse vil også være med på å ta lårene dine Det er også mangen andre øvelser som er i apparater også, men disse er greie øvelser å starte med. Kan ta disse hjemme også trenger ikke ha vikter for å utføre disse øvelsene burpees og spensthopp er også gode øvelser, men disse er litt meir for å bli annpusten og sliten då. for å få opp pulsen noe veldig siden det er veldigmangen muskler innvolvert og det skal utføres veldig eksplosift Takk takk ^^ Danhyl91 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20074-nybegynner-med-d%C3%A5lig-kondis-og-lite-muskler-trenger-hjelp-til-treningsprogram-hjemme-og-studio/#findComment-738509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.