Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en aktiv gutt på 22. Vekten i dag er 76 og jeg er 183. Jeg trener og spiser for harde livet, men går ikke opp i vekt. En normal treningsuke består av fire strykeøkter (følger hell system).

En normal dag består av fire - fem måltider.

Starter som regel dagen med en skål haveegryn og rosiner, kl halv åtte. Lunsj kl 10 med 5-6 brødskiver med diverse pålegg. Eks. Egg, syltetøy, ost, skinke.

2 timer før trening spiser jeg ca 4 skiver (14.00) deretter trening kl 1600.

Middagen skjer en timestid etter trening og består som regel av spaggeti i tomatsaus, pasta og ris, kjøttdeig, kylling fillet. Her trøkkr jeg i meg til det sier stopp. Gjerne 500 g kjøttdeig og en pakke med ris/pasta.

Kveldsmaten er som regel fire-fem ostesmørbrød.

Jeg sliter litt med magen, men det er ikke noe fysisk gærent med meg. Ingen allergier eller lignende. Skjønner at karbohydratene kan føre til litt vondt i magen, men hvordan kan jeg sette sammen en kostplan som får meg opp i vekt samtidig unngå problemer med magen?

Jeg blir sterkere med programmet jeg følger, men muskelmassen blir ikke merkverdig større. Er det noen som har noe tips til kostholdsplan og eventuelt treningsprogram?

Jeg trener ingen form for kondisjon, nettopp fordi jeg ønsker vektoppgang.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20054-opp-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det ikke ser ut som noe skiller deg fra andre som poster helt identiske tråder:

1) Finn TDEE (total daily energy expenditure) gitt dine fysiske karakteristika (høyde, vekt, alder, aktivitetsnivå).

2) Undersøk hva du får i deg av mat og spis +500kcal ekstra hver dag (en liter helmelk er ~600kcal for eksempel), eller spis +30% på dager du trener og -10% dager du ikke trener (leangains).

3) Revurdér og justér overskuddet hvis du finner vektoppgangen er for sakte eller du erverver for meget med fettmasse.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20054-opp-i-vekt/#findComment-737933
Del på andre sider

Søk litt på forumet, du finner flere tråder om vektøkning med masse bra tips. :)

Vil råde deg til å øke fettinntaket en del, det er enkelt og lite mettende, og billig. Tenker da på oljer (raps, olivenolje etc.), avokado, laks, tran, NØTTER!.Makrell i tomat, you name it.

Ellers: ikke bruk lettprodukter. Bruk ekte salami osv på skiva, med smør, pesto, majones, kaviar eller lignende. Og ja, en liter helmelk om dagen i tillegg til det du vanligvis spiser vil hjelpe :)

Ha med deg nøtteblanding overalt. Sunt og godt.

Opp i vekt- kosthald | Fitnessbloggen Forum og Hvorfor går jeg ikke opp i vekt? | Fitnessbloggen Forum (nå stengt), 8 tips til deg som vil opp i vekt uten å legge på deg fett - Fitnessbloggen (kun for mer muskler - ikke fett).

Egentlig er det bare å hive innpå.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20054-opp-i-vekt/#findComment-737966
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...