Gå til innhold

Dilemma..


Gjest

Anbefalte innlegg

Yo!

Jeg har vært på et treningsprogram for å gå opp i vekt/muskelmasse som varer i fire måneder. Jeg har fullført de to første månedene, men selv om treningsdelen av programmet er greit, så er ernæringsdelen drit vanskelig! Å lage så mye mat at man kan spise seks ganger per dag, i tillegg til tiden det tar å spise den maten, er ufattelig upraktisk. Jeg klarte meg veldig bra de to første månedene, men det ble vanskeligere og vanskeligere jo mer tid som gikk, og når jeg ble sjuk så var det slutten. Etter jeg ble frisk igjen så forsøkte jeg noen dager å komme meg på dietten igjen, men pga andre hendelser som er mye mer alvorlig enn at jeg ble sjuk så har jeg FORSATT ikke kommet meg på den igjen...

I tillegg til det, så har jeg lest om periodisk faste i det siste, og måltidene virker MYE deiligere OG det krever mindre tid... så, da har jeg et dilemma, skal jeg:

a) Forsette og fullføre det jeg har begynt på på den første dietten? Jeg har egentlig lyst til det rett og slett fordi jeg vil fullføre! Jeg vil ikke være en av de som hopper fra diett til diett uten å fullføre noe. Det som trekker her er selvfølgelig at hvis jeg forsetter på dietten så har jeg så å si ingen tid til annet enn (ensformig pga har ikke tid til å lage noe fancy) mat, jobb og dame.

B) Avbryte det jeg holder på med og begynne å spise på periodisk faste? Det som er bra er at jeg får mer tid til å faktisk lage mat, noe jeg er veldig glad i! Jeg får laget mye diggere mat. Jeg trenger ikke spise mens jeg arbeider, noe som er veldig upraktisk i min jobb.

Hva synes dere? Jeg har ikke lyst til å slutte på den jeg går på nå, men den er så upraktisk... :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør samme kalorimengden som du skulle gjort og fordel det på 3-4 måltider. 6 måltider om dagen er ikke nødvendig hverken for muskelvekst eller fettforbrenning (angående forbrenninga har det ingenting å si om du spiser 1 eller 6 måltider om kalorimengden er den samme). Om du velger å spise frokost, faste fram til lunsj eller faste fram til treningsøkten er også mest et bekvemmelighetshensyn og hva du trives best med (det gitt at kalorimengden er den samme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tvinge igjennom noe som ikke passer din timeplan...? Hvis det passer bedre å spise 3 ganger om dagen istedenfor 6, hvorfor gjør du ikke bare det? Hvis kaloriinntaket er det samme uansett antall måltider, mener jeg?

Men dette er det andre her som kan mer om enn meg... Jeg hang meg bare opp i det der med å fortsette med noe som føles stressende og upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et opplegg du syns er vanskelig å holde på med syns jeg ikke du skal fortsette på, som du selv sier "bare for å fortsette".

Det du heller kan gjøre er å prøve å dra ut essensen av det du driver med, og gjøre det om til noe som passer deg og din timeplan bedre. Sett hen til feks måltidsfrekvensen vil denne være av mindre betydning, og om du velger å spise 2 eller 7 ganger om dagen vil ikke ha noe å si så lenge du får i deg nok mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...