Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, jeg har begynt å trene igjen (etter noen års pause) etter at jeg har fått barn. fra midten av februar til nå har jeg gått ned fra 92 kg til 69 kg. begynner å nærme meg "før" vekta. (likte kaker i svangerskapet...:) Jeg er 164 høy. Spiser stort sett ky6llingfilet, fullkorn pasta/ris, biff, salat, cc, mager kesam, rugsprø.

Jeg fikk et treningsprogram av en PT på sats. det er et fullkroppsprogram med sittende roing, nedtrekk foran, brystpress, beinpress, beinhev, planke, hiptrhust. Jeg trener seks dager i uka hvor jeg har fokus på kondisjon pga vektnedgang. 4 dager kondisjon (spinning, aerobic,ellipse maskin) 2 dager styrke. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei av kondisjon å ønsker å se resultater i form av styrke, men pt sa at jeg burde vente med å øke til flere styrkedager? burde jeg det?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19958-styrketrening-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, det er maaange kilo, gratulerer så mye med vektnedgangen :):)

Det er absolutt IKKE en dårlig vekt du har i forhold til vekten din, og jeg personlig tror du har mer utbytte av å bytte ut noe av kondisjonstreningen din med mer styrke. Med styrketrening kan du forme kroppen som du vil, det gjør ikke kondisjonstrening. Hva med å kjøre i gang med en 2 splitt du kommer gjennom 2 ganger i uka? For eks dag 1 og 3 overkropp og 2 og 4 underkropp. Er en grei deling ;) Regner med at du er på underskudd av kcal da eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...