Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg går på melke- og glutenfri diett, og alternativene er derfor redusert kraftig. Jeg har mye basiskunnskap innen ernæring og er selvlært over noen år. Men jeg lurer litt på fettyper, og spesielt om dette produktet er sunt, i forhold til mengde og type fett?

Ridderheims Hot Amigo: Ridderheims

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19891-ridderheims-hot-amigo-sunt-eller-ei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må man se litt på mengder og kontekst. Dette er et fettrikt produkt og inneholder også mye salt og nitratsalt som alt spekemat. Selve fettet er fra grisefett og ikke verre enn bacon.

Spiser du dette som snacks et par ganger i uken, eller har en halv pølse i omeletten ville jeg overhodet ikke vært bekymret, men om du spiser 4 slike til dagen så blir det kanskje litt i overkant.

Som jeg nevnte i en annen tråd: ordet SUNT er relativt; det må sees i kontekst.

Satt på spisen:

Spiser du INGENTING fett, så ja, da tør jeg påstå at dette er sunt for vi trenger litt fett i kosten vår.

Spiser du UTELUKKENDE fett, da vil jeg si at du nok trenger andre matvarer i kosten din.

The bottomline is: Alt med måte. x)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...