Gå til innhold

Myo-reps


tinaelt

Anbefalte innlegg

Har begynt å lese litt på myo-reps nå, men har noen spørsmål.

Hvor mange sett skal man kjøre med myo-reps per øvelse? Er det bare på toppsettet? Og dersom jeg kjører en 2-splitt, skal jeg bare ha myoreps den ene dagen? (veksler mellom høyrep og lavrep)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I starten kjører du et sett pr øvelse. Et sett er da f.eks 14+4+4+4+4 reps. Viktig at du tar deg passelig mye ut på førstesettet så det ikke blir for lett. Kjenner du at det fortsatt er lett og du hadde planlagt 12 reps så fortsetter du bare til du begynner å bli sliten, men på siste rep i aktiveringssettet bør du fortsatt kunne klart å ta en rep til når du tar pause.

Hvis du har en tung og lett dag så kan du bruke myoreps på lett dagen og kjøre vanlige sett på tung dagen. Myoreps egner seg best på repetisjoner fra 9 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten kjører du et sett pr øvelse. Et sett er da f.eks 14+4+4+4+4 reps. Viktig at du tar deg passelig mye ut på førstesettet så det ikke blir for lett. Kjenner du at det fortsatt er lett og du hadde planlagt 12 reps så fortsetter du bare til du begynner å bli sliten, men på siste rep i aktiveringssettet bør du fortsatt kunne klart å ta en rep til når du tar pause.

Hvis du har en tung og lett dag så kan du bruke myoreps på lett dagen og kjøre vanlige sett på tung dagen. Myoreps egner seg best på repetisjoner fra 9 og oppover.

Tusen takk :) da begynner jeg å forstå prinsippet med myo-reps. Så får se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) da begynner jeg å forstå prinsippet med myo-reps. Så får se hvordan det går :)

Lykke til!

Vil faktisk råde deg til å heller ta deg ut litt for mye enn for lite i starten. Da finner du fortere ut hvordan du skal tilpasse det for å få rett belastning enn om du er for forsiktig. Og begynn med 20 reps serier i starten som det anbefales i artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Vil faktisk råde deg til å heller ta deg ut litt for mye enn for lite i starten. Da finner du fortere ut hvordan du skal tilpasse det for å få rett belastning enn om du er for forsiktig. Og begynn med 20 reps serier i starten som det anbefales i artikkelen.

Ja, tenkte å følge oppsettet som Børge har satt opp. Vet du hvilke øvelser som passer best til myo?

Tenkte å kjøre det på bicepscurl, triceps pushdown og leg ex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte å følge oppsettet som Børge har satt opp. Vet du hvilke øvelser som passer best til myo?

Tenkte å kjøre det på bicepscurl, triceps pushdown og leg ex.

Alle disse er fine, men på beina ville jeg heller kjørt beinpress eller bulgarske utfall om du er klar for skikkelig tortur, da får du kjørt deg litt skikkelig.

Myoreps er også veldig bra på isolasjonsøvelser for skuldre (skapular sidehev, liggende sidehev, rear deltoid flyes, etc).

Du kan egentlig trene myoreps på alt annet enn knebøy, markløft og manualbenk. På benkpress med stang er det greit å ha noen til å stå bak siden du trener så nærme utmattelse.

For å gjøre det enkelt kan du jo bare bruke oppsettet Børge har foreslått her:

Myo-reps del 4 – Baseversjonen | MyRevolution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle disse er fine, men på beina ville jeg heller kjørt beinpress eller bulgarske utfall om du er klar for skikkelig tortur, da får du kjørt deg litt skikkelig.

Myoreps er også veldig bra på isolasjonsøvelser for skuldre (skapular sidehev, liggende sidehev, rear deltoid flyes, etc).

Du kan egentlig trene myoreps på alt annet enn knebøy, markløft og manualbenk. På benkpress med stang er det greit å ha noen til å stå bak siden du trener så nærme utmattelse.

For å gjøre det enkelt kan du jo bare bruke oppsettet Børge har foreslått her:

Myo-reps del 4 – Baseversjonen | MyRevolution

Ja, var det jeg tenkte :) Tusen tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...