Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Holder på å slanke meg og lurer veldig på dette med overflødig hud. Har hengemage (magen har blitt mindre under slankingen) lurer på om det er mulig at denne forsvinner etterhvert som jeg slanker meg, har nå gått ned 23kg og føler ikke jeg har fått noe overflødig hud enda vertfall, men skal ned 16-20kg til. (er 23år gammel) Magen henger enda like mye, på lår osv virker det ikke som jeg har noe ekstra hud, men at det har trukket seg sammen, men kan jo hende dette kommer til å synes etterhvert som jeg går ned mer? Vil ikke bli slank med masse overflødig hud og har heller ikke penger til operasjon. Noen som har slanket seg mye og ikke fått problemer med overflødig hud? Eller er dette ett problem jeg ikke kan unngå?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19781-f%C3%A5r-jeg-overfl%C3%B8dig-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer med fin vektnedgang! (y)

First thing first, hvor høy er du og hva veier du nå? Trener du? Hvordan har du gått ned i vekt og over hvor lang tid?

Det er fullt mulig å gå ned 40 kg uten å ha mye overflødig hud, men det er avhengig av flere faktorer. Det kommer det helt an på om kroppen din produserer nok kollagen (stoffet som gjør huden din elastisk), hvordan genetikk du har, om du har mye strekkmerker og hvor mye muskler du har. For at huden skal stramme seg trenger den ihvertfall muskler å stramme seg rundt!

Det vil nok bli noe overflødig hud. En jevn vektnedgang vil gi huden tid til å trekke seg tilbake i større grad enn en hurtig, så det bør du i alle fall tenke på. Om det blir mye hud er vanskelig å si, det kommer ann på faktorer som genetikk og hvordan fettet har vært fordelt hos deg. Blir det veldig mye har du mulighet til å søke om støtte fra det offentlige, men da skal det være ganske sjenerende. Du kan selvsagt også spare opp til egen bukplastikk over tid. Jeg synes du burde fokusere på alle helsefordelene vektnedgangen gir deg, og hvor mange flere muligheter du får til å være i aktivitet. Så får du heller ta problemene som de kommer; om de kommer i det hele tatt :)

Og gratulerer med flott nedgang så langt! :)

Hei, og gratulerer med fin vektnedgang! (y)

First thing first, hvor høy er du og hva veier du nå? Trener du? Hvordan har du gått ned i vekt og over hvor lang tid?

Det er fullt mulig å gå ned 40 kg uten å ha mye overflødig hud, men det er avhengig av flere faktorer. Det kommer det helt an på om kroppen din produserer nok kollagen (stoffet som gjør huden din elastisk), hvordan genetikk du har, om du har mye strekkmerker og hvor mye muskler du har. For at huden skal stramme seg trenger den ihvertfall muskler å stramme seg rundt!

Jeg er 160 og nå veier jeg ca. 76kg. Trener noe, men ikke så mye så her kan jeg bli bedre(prøver å få til ett par ganger i uka minst, noe styrke og noe kondisjon), har gått ned i vekt ved hjelp av kaloriunderskudd og startet i begynnelsen av januar. Jeg har ganske mye strekkmerker, spessielt på magen, men også noe på armer, lår osv. har ganske lite muskler, men dette er noe jeg er mer enn villig til å trene opp, men trenger tips til hva som er bra å trene.

Annonse

Jeg er 160 og nå veier jeg ca. 76kg. Trener noe, men ikke så mye så her kan jeg bli bedre(prøver å få til ett par ganger i uka minst, noe styrke og noe kondisjon), har gått ned i vekt ved hjelp av kaloriunderskudd og startet i begynnelsen av januar. Jeg har ganske mye strekkmerker, spessielt på magen, men også noe på armer, lår osv. har ganske lite muskler, men dette er noe jeg er mer enn villig til å trene opp, men trenger tips til hva som er bra å trene.

Tung styrke med baseøvelser og frivekter er bra. Her inne finnes det mange fine, ferdiglagde programmer. Har du tilgang til treningssenter eller trener du hjemme? Ønsker du å trene med din egen kroppsvekt eller med vekter? Finnes utallige øvelser å velge mellom, men uansett hva du velger så trenger du muskler for at huden skal stramme seg så mye som mulig. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...