Gå til innhold

Landeveissykkel, anbefalinger/tips?


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe en landeveissykkel i år.

Skal hovedsaklig brukes for trening, men burde passe for ritt også. (konkurrerer hovedsaklig på MTB)

Har lavt budsjett, rundt 7000-8000 kr.

Er ca. 188 cm høy, 16 år.

God erfaring på sykkel.

Hva burde jeg gå for?

Vurderer å kjøpe brukt, noen med erfaringer/head-ups?

Er det noe jeg bør prioritere foran annet? Ramme, hjulsett etc.

Alt av hjelp gleder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ville jeg sjekket på forumet på terrengsykkel.no - finnes racerforum der samt folk med masse peiling på sykkel.

Finner du en god ramme kan du jo bytte ut deler etterhvert - skal du ha skikkelig hjulsett kan du jo svi av mange tusen der feks.

Dette skal være en god ramme som du kan bygge videre på - kanskje du muligens betaler litt for merket . Litt høyere enn budsjettet dog.

http://antonsport.no/s/p.aspx?pid=10028&cid=1246&vid=62039&pcid=577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg sjekket på forumet på terrengsykkel.no - finnes racerforum der samt folk med masse peiling på sykkel.

Finner du en god ramme kan du jo bytte ut deler etterhvert - skal du ha skikkelig hjulsett kan du jo svi av mange tusen der feks.

Dette skal være en god ramme som du kan bygge videre på - kanskje du muligens betaler litt for merket . Litt høyere enn budsjettet dog.

http://antonsport.no/s/p.aspx?pid=10028&cid=1246&vid=62039&pcid=577

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ta en kikk på Bikeshop.no ei sjappe ikke langt unna Larvik og knall service, de har ett hus merke som heter Gavia og en instegs modell som heter treviso, kjerringa har en slik og den virker veldig solid:) ikke altfor tung og med kurant gir gruppe :) men husk att man med fordel burde ha landeveis pedaler og sko med carbon såle, man får så mye igjen fro det mtp sykkel følsen:) sleng inn en pm om du lurer på noe mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...