Gå til innhold

Soya vs Vanlig melk


Caroline Sæterdal

Anbefalte innlegg

Har ett spm, var på sunnkost her om dagen og fikk beskjed om at vanelig melk i store mengder ikke er bra. stod en artikkel om insuling her tidligere. Pga alt melkesukker som er i vanlig melk. Selv har jeg drukket ekstra lett melk, og blir jo en del melk som går med i protein shake. NEKTER plent å blande med vann, for det smaker bare døden.

Jeg vet også at hvis jeg inntar for mye melk i løpet en dag blir jeg oppblåst og får magesmerter.

men det jeg lurer på er, hvordan er soya melk i næring i forhold til vanlig melk?

ser på kartongen at det er litt mindre kcal, like protein og mindre sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke nok om dette til å svare deg godt, men vær obs på at en del av soyamelkene inneholder rørsukker eller agavesirup (eller hva det heter). Velg den som ikke er søtet :) Ellers synes jeg også havremelk er veldig godt, men der får du jo en god del karbs på kjøpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun soyamelk, da jeg ikke tåler vanlig melk. Den soyamelken jeg kjøper, GoGreen, har de på Rema 1000. Denne innholder ikke søtning, kun vann, soyabønner og kalsium. 40 kcal per 100 ml. 4 g proteiner per 100 g. Jeg bruker denne i smoothie og proteinshake, og da smaker den ingenting. Ville ikke drukket bare soyamelk, men går fint an å blande med diverse smaker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun soyamelk, da jeg ikke tåler vanlig melk. Den soyamelken jeg kjøper, GoGreen, har de på Rema 1000. Denne innholder ikke søtning, kun vann, soyabønner og kalsium. 40 kcal per 100 ml. 4 g proteiner per 100 g. Jeg bruker denne i smoothie og proteinshake, og da smaker den ingenting. Ville ikke drukket bare soyamelk, men går fint an å blande med diverse smaker! :)

Ja tenkte for å ha i proteinshake og baking å slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Soyamelk fungerer bra til både shake, smoothie, baking og matlaging. Jeg bruker ofte soyafløte i matlaging, som i lasagne og sauser osv. Funker som bare det! :) I baking har jeg blandet soyamelken med noen teskjeer juice for å få litt mer syre i, hever bedre da synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...