Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har trent et par måneders tid nå. Jeg har fokus på å gå ned i vekt uten å miste for mye muskelmasse, og jeg vil jo gjerne se litt stram ut etterkvart som fettet forsvinner ;)

Pr i dag kjører jeg full kropp 3 dager i uka. Jeg trener hjemme, og har i grunnen bare tilgang på manualer og ting man ellers finner i et hus.

Opplegget mitt ser slik ut:

Benkpress: 7,5 kg pr manualer, 3 sett, 5-10 rep

Knebøy: 3 sett, 12 rep (med en ca 18 kg fireåring på skuldrene-for øvrig for lett, merker jeg)

Militærpress: 7,5 kg pr manual, 3 sett, 5-8 rep

Stående roing med manualer: 6 kg, 3 sett, 6-8 rep

Glute bridge: 7,5 kg på hoftene, 3 sett, 7-12 rep (klarer ikke så mange på siste settet pga kramper)

Utfall: 4 kg i hver hånd, 2 sett, 10 rep

Planke: 2 sett, maks tid

Helt ærlig har jeg ikke lagt store tanker bak dette opplegget, jeg har bare valgt ut øvelser jeg synes er artige. Mange blir for lette med det utstyret jeg har tilgjengelig, føler jeg, så jeg har tenkt å ta meg en tur på et studio bare for å se hvor mye jeg faktisk klarer i kneble, blant annet, men enn så lenge må jeg klare meg med det jeg har....

Slakt meg gjerne nå, hva mener dere som kan mer om dette enn meg, ser det rett og slett håpløst ut?

Fortsetter under...

Håpløst er det nå ikke,da alt av mosjon er bedre enn ingenting:) Men det vil bli svært vanskelig for deg å få særlig med progresjon om du ikke har muligheter til å øke vektene etterhvert som du blir sterkere. Kroppsvektøvelser som planke/sideplanke/armhevinger, wall-sit,crunches, dips, pullups(du kan jo evt gå til innkjøp av pullup-stang som festes i en døråpning) er jo også fint å supplementere med, men før eller siden blir du nødt til å øke vektene.

Frem til det punktet synes jeg det høres ut som du gjør en god jobb,stå på!:)

Takk for svar :)

Ja, har tenkt på ei pullupstang, også mye fordi jeg gjerne vil trene grepet mitt.

Vil også kjøpe ei vektstang, men må lage meg plass for slikt først, hehe... Jeg har mulighet til å kjøpe ekstra sett vektskiver til manualer, men det er jo litt begrensa hvor mange man får plass til, tross alt...

Glemte å si at jeg gjerne slenger på andre øvelser, slik som push-ups, av til litt crunch og slike ting, men det er ikke med i selve treningsplanen, på en måte..

J

Synes du har bra øvelser, men det ser litt lett ut bare (du er mann?) :) Ikke noe å slakte her, god start ville jeg heller si! Ja kom deg på senter, tror du vil bli overrasket.. :)

Jeg er jente ;)

Har ikke mulighet til å ha abonnement på senter, men vil gjerne innom en tur bare for å sjekke hva jeg faktisk har kapasitet til pr i dag :)

Annonse

Ahaa skjønner :) Hva med egenveksttrening? Finnes innmari mye der ute som er supertungt - og man trenger minimalt med utstyr. Youtube!

Det har jeg ikke tenkt på en gang! Første måneden fulgte jeg en del forskjellige program på YouTube (30 day shred, pilates, 30minuts cardio og slike ting),

Takk for tipset, skal sjekke ut slike ting :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...