Gå til innhold

"Høy" puls under styrketrening.


Gamla

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på om det er en positiv ting å ha en realitvt høy puls underveis..? Jeg trener styrke etter skade/lyte, så det går mye på rygg/kjernemuskulatur og kne. Jeg kan ikke ha for høy vekt, men jobber meg sakte oppover. Derimot jobber jeg i et relativt høyt tempo, hvor øvelsene går litt raskt og jeg hviler ikke særlig lenge. Kjenner av og til at hjertet hamrer godt, men ikke på noe ubehagelig måte! Alle øvelser jeg gjør er anbefalt fra fysioterapaut/psykomotorisk terapaut, spesiellt for mine plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M

Det er positivt for hjerte og kar, om ikke annet. Om det blir så mye styrke, er vel usikkert, men det handler jo om hvor tungt du løfter, og hva som er målet ditt.

Målet er vel å forebygger mer skade og smerte, og ekstra styrke, men jeg skal ikke delta i no konkuranse for å si det slik:p På leg press øker jeg med 5 kg annenhver uka, ca, øker hver gang det føles for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det kommer helt an på hvor ofte du gjør dette. Økter der man hovedsakelig arbeider med puls omkring 75%-90% bør helst ikke være over 3 ganger i uken. I hvert fall ikke over lengre tid.

Jeg prøver å trene hver dag, fordi jeg har et lavt aktivitetsnivå i løpet av dagen ellers, men da varmer jeg opp relativt enkelt på sykkel el tredemølle, men du kan vel sammenligne resten av økta som å ta i et tak, som om jeg skulle ha flytta på møbler, if you get my drift:p Blir liksom ikke utholdenhetstrening eller kardio sånnt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...