Gå til innhold

Cardio og styrke, hva gjør jeg galt?


Anbefalte innlegg

Er en jente på 20 år som trener 1 time cardio om morgenen 5 dager i uken, og 3-splitt styrke som jeg kjører 2 ganger i uken (senere på dagen). Spiser mye av kylling, torsk, grønnsaker, skyr, cottage cheese, kalkunskinke og egg. Blir også litt nøtter og avocado innimellom. Spiser hver 3 time.

En vanlig dag vil se slik ut:

1 time morgencardio (Løping/spinning)

Frokost: 50 g havregryn, 1 scoop proteinpulver, vann og blåbær

Lunsj: Kylling med salat/grønnsaker/ eller torsk med grønnsaker

Middag: All av det samme som lunsj

Etter trening: Proteinshake og en liten eske rosiner

Kvelds: Speltlompe med eggerøre av eggehvite, kalkunskinke og spinat, eller cottage cheese med skyr, 4-korn, ett par rosiner og en dæsj frosne blåbær.

Har kjørt dette siden nyttår og merket at kondisjon og styrke er blitt noe forbedret, men føler at fettprosenten enda henger igjen (det er dette jeg hovedsaklig vil få bort)

Er 164 høy og 50 kg. Hva må forbedres og endres på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser meg god-mett til hvert måltid, og har pr. i dag ikke slitt med energien på trening. Sliter med fett nederst på magen, rompe og lår (som jeg føler aldri forsvinner), så er redd for at mer mat bare vil forverre det hele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Du er heeeelt på grensen til å bikke undervektig noe vi ikke kan stille oss bak, eller hjelpe til med.

Når det er sagt så er grunnen til at du føler "dette fettet" ikke at du faktisk har noe fett, men at du generelt er for tynn og dermed vil det alltid føles litt slapt uansett hvor lav fettprosent du måtte oppnå. Det vil være slapp hud over bein på 47kg, i stedet for stram hud over muskler på 55kg.

Ditt problem, er som 100.000 andre jenter her på forumet som spør om akkurat det samme, du og de gjør ALT for mye cardio, spiser ALT for lite og det eneste som faktisk dytter dere i retningen dere ønsker er mer mat, mer styrketrening og mindre cardio. Sånn er det bare.

Tråden stenges da vi ikke kan hjelpe noen ned til undervekt, men lar deg få disse med på veien:

først og fremst: Jenter, slik når dere målene deres - Fitnessbloggen

deretter: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

avslutter med: Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

-Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...