Gå til innhold

Opp i kcal??

Kari

Anbefalte innlegg

Er litt forvirret ang hva jeg skal gjøre videre. Veier 78/77 kg nå, selv om vekta også svinger opp imot 81 ser jeg. Den var nede på 74 i februar, men så gikk den opp til 81 på 5 dager ca. Men cm målene går sakte ned. Har mistet 4 cm rundt hofte siden nyåret og 3 cm rundt midje. Trener 4 ganger pr uke. 1 time kardio med puls mellom 140-160 og 30 min styrke 4 ganger i uken med fokus på de øvelsene jeg kan gjøre hjemme. Så det blir manualer som jeg trener biceps og triceps med,planke (sånn rett planke tror jeg det heter),squats og armhevinger. Er jente på 34 år,163 cm høy. Siden jeg startet å endre livsstil i mai 2011 har jeg gått fra 135 kg ned til min nåværende vekt. Har ligget lavt i kcal hele veien, fra 1300-1600. Nå lurer jeg på om det nå butter imot fordi jeg har ligget så lavt? Burde jeg legge meg høyere, isåfall hvor høyt? Har målt på fitnessbloggen sin forbrenningstabell og kom frem til at vedlikeholdnivået mitt er 2200. Synes kanskje det er litt lite når jeg trener såpass. Så er i hele tatt veldig usikker..Blir veldig glad for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du fremdeles går ned på centimetermålene så er det ingen stagnasjon. Vekten betyr ikke noe og når den svinger så mye som du sier så betyr det at du varierer veldig mye på hvor mye vann du holder.

Men 1300-1600 kalorier er veldig lite å ligge på over tid ja. Det vil nok være smart å gradvis øke dette litt. Men ta det gradvis siden du har vært så lenge på stort underskudd så får kroppen tid til å tilpasse seg økt inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...