karoline94 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Du mener vel, om vektene er viktigere, så bør man vel begynne med vektene og avslutter med intervall...? Jeg har også trent RYP noen år nå. Ett program som har fungert bra for meg og liker teorien bak det. Selvom det har blitt litt av og på i perioder så har jeg alltid hatt god fremgang og kommer nok ikke til å slutte eller gjøre no serlig endringer med det før det evt. stagnerer helt. =) Jeg ser det nevnes mark her (markløft i guess). Har lest ganske så mange ganger igjennom heftet, men har aldri sett dette i programmene...? (eller har jeg ikke lest godt nok?) Ellers er jo som nevnt over, kostholdet alfa omega. Pass på å ikke dra på for mye når du tar 10rm testen. Er det en vekt du klarer sååååvidt 10 reps av, gå heller ned ett par kilo, slik at teknikken blir bedre. Ellers er det fort gjort å gå på en smell utover i programmet. Øv in god teknikk, da spesielt knebøy. Det ligger flere gode artikler om dette på denne siden. =) Du har rett i at det ikkje står om mark i RYP Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19013-er-ryp-bra/page/2/#findComment-711075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splae Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Du mener vel, om vektene er viktigere, så bør man vel begynne med vektene og avslutter med intervall...? Jeg har også trent RYP noen år nå. Ett program som har fungert bra for meg og liker teorien bak det. Selvom det har blitt litt av og på i perioder så har jeg alltid hatt god fremgang og kommer nok ikke til å slutte eller gjøre no serlig endringer med det før det evt. stagnerer helt. =) Jeg ser det nevnes mark her (markløft i guess). Har lest ganske så mange ganger igjennom heftet, men har aldri sett dette i programmene...? (eller har jeg ikke lest godt nok?) Ellers er jo som nevnt over, kostholdet alfa omega. Pass på å ikke dra på for mye når du tar 10rm testen. Er det en vekt du klarer sååååvidt 10 reps av, gå heller ned ett par kilo, slik at teknikken blir bedre. Ellers er det fort gjort å gå på en smell utover i programmet. Øv in god teknikk, da spesielt knebøy. Det ligger flere gode artikler om dette på denne siden. =) Øvelsene som er lagt inn i RYP er bare eksempler. Øvelsene kan byttes ut. Jeg kjører markløft, benkpress, chins, dips, arnold press, bicepscurl, hip thrust og beinhev. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19013-er-ryp-bra/page/2/#findComment-711156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UseTheForce Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 RYP er et svært bra program som jeg har kjørt i flere runder. Det opprinnelige programmet til Børge har en bedre cardiodel enn 4x4 etter min oppfatning og erfaring. Børges opprinnelige cardioanbefaling var som følger (erstatter 4x4 på cardiodagene): 5-8 runder 30 sekunder sprint (90-100% innsats), så 30 sekunders gange. 5 minutters pause, ta gjerne en kaffe eller liknende i pausen om du har tilgang til det, husker jeg Børge anbefalte. Så 20 minutters rask gange. Bakgrunnen er, enkelt forklar, at intervalldelen mobiliserer frie fettceller ut i blodet. Den raske gangen vil så hente energi fra fettet. Jeg er ganske sikker på at jeg husker riktig. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19013-er-ryp-bra/page/2/#findComment-719023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.