Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Har nå fulgt treningsprogrammet 5x5 i et par uker, da jeg plutselig innså at jeg må trene det jeg vil forbedre. Det har seg slik at jeg har en utrolig liten kasse, i motsetning til armene mine som er helt ok. Derfor har jeg lagt inn ekstra mye brysttrening i dette programmet og mindre armer. Hva synes dere om oppsettet jeg kom fram til?

Mandag:

Bred benkpress 6-8 reps x 4

Dips 6-8 reps x 4

Tricepspress 6-8 reps x 4

Skulderpress 8-10 reps x 4

Tirsdag:

Markløft 8-10 reps x 4

Tåhev (Usikker på hva det heter, men det trener leggene) 8-10 reps x 4

Hamstring på maskin 8-10 reps x 4

Chins 6-8 reps x 4

Bicepcurl 10-12 reps x 4

Onsdag:

Skråbenk 6 -8 reps x 4

Dips 6-8 reps x 4

Skulderpress 6-8 reps x 4

Torsdag:

Knebøy 8-10 reps x 4

Tåhev (Usikker på hva det heter, men det trener leggene) 8-10 reps x 4

Hamstring på maskin 8-10 reps x 4

Chins 6-8 reps x 4

Bicepcurl 10-12 reps x 4

Fredag:

Bred benkpress 6-8 reps x 4

Dips 6-8 reps x 4

Skulderpress 8-10 reps x 4

Jeg tar selvkritkk med en gang, da jeg ser at det er lite ryggtrening her. Er det nødvendig å legge til? Hadde tenkt å følge dette programmet fram til august.

Fortsetter under...

Ville holdt meg til 5x5 om jeg var deg. Sliter litt med kassa selv, men legger til litt dips og flies. Har ikke merket veldig forskjell enda, men liker å tro at det vil hjelpe.

Sikkert mange med flere svar! Synes uansett ikke programmet så helt håpløst ut (y)

Ville holdt meg til 5x5 om jeg var deg. Sliter litt med kassa selv, men legger til litt dips og flies. Har ikke merket veldig forskjell enda, men liker å tro at det vil hjelpe.

Sikkert mange med flere svar! Synes uansett ikke programmet så helt håpløst ut (y)

Takk skal du ha. Er bare så lei av å følge bestemte treningsprogrammer og ikke ta de øvelsene jeg liker, og skreddersy etter mine egne behov! :)

Takk skal du ha. Er bare så lei av å følge bestemte treningsprogrammer og ikke ta de øvelsene jeg liker, og skreddersy etter mine egne behov! :)

Skjønner jeg godt! Har følt det sånn lenge selv, men vet innerst inne at de som lager/har laget slike program det mye bedre enn hva jeg klarer. Hvis jeg skulle satt opp et helt eget program blir det fort mye øvelser jeg liker, samtidig som det ender med at jeg kutter de jeg kanskje ikke liker så godt. Det hadde jo vært det morsomste, men ikke det beste :) Derfor har jeg lært at jeg heller kan legge til noen få øvelser på slutten av øktene hvis jeg føler jeg har energi til det.

Skjønner jeg godt! Har følt det sånn lenge selv, men vet innerst inne at de som lager/har laget slike program det mye bedre enn hva jeg klarer. Hvis jeg skulle satt opp et helt eget program blir det fort mye øvelser jeg liker, samtidig som det ender med at jeg kutter de jeg kanskje ikke liker så godt. Det hadde jo vært det morsomste, men ikke det beste :) Derfor har jeg lært at jeg heller kan legge til noen få øvelser på slutten av øktene hvis jeg føler jeg har energi til det.

De ferdig-programmene er jo for generell styrke. Slik som i mitt tilfelle vil jeg jo fokusere på bryst en tid framover og da finner jeg det nesten bedre å ha det slik. Tror jeg skal prøve i 1-2 mnd og se hvordan fremgangen blir! Om den uteblir, eller er dårlig vil jeg gå tilbake til 5x5

De ferdig-programmene er jo for generell styrke. Slik som i mitt tilfelle vil jeg jo fokusere på bryst en tid framover og da finner jeg det nesten bedre å ha det slik. Tror jeg skal prøve i 1-2 mnd og se hvordan fremgangen blir! Om den uteblir, eller er dårlig vil jeg gå tilbake til 5x5

Lykke til, håper du får resultater! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...