Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har trent i ca. seks måneder og ønsker å gå ned mer i vekt. Treningsprogrammet mitt ser for øyeblikket slik ut:

Mandag: styrke

Tirsdag: Intervall (4 sett tabatintervall, 20 sek på og 10 sek av, 4 min)

Onsdag: styrke

Torsdag: Intervall (fra treningsprogrammet Insanity)

Fredag: styrke

Styrkeprogrammet mitt består av ca. 18 øvelser for hele kroppen. Har i tillegg et eget program hvor jeg tar ca. 260 situps som jeg tar etterpå. Har noen basisøvelser men også flere mer isolerende. Tar normalt sett 12 repetisjoner og 3 sett, totalt ca. 40 min.

Bør jeg velge å isolere muskelgrupper, for eksempel å ta to ulike muskelgrupper hver dag? Og hvordan gjør jeg det med ben med tanke på at jeg bruker dem på tirsdag og torsdag? Er korte, intensive økter like gode som lengre og moderate (liker intensiteten i Bodyrock.tv's økter, men kan av hensyn til hybelkamerater ikke hoppe opp og ned). Bør jeg ha 3-4 øvelser, tre repetisjoner og høy intensitet, for så å ha et minutts pause og 3-4 nye øvelser?

Andre tips til generelt treningsprogram eller former?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18948-tips-til-forbedringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror du burde finne et ferdig oppsatt program jeg, det gjør alt mye enklere og mye mer effektivt. Ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring | Fitnessbloggen Forum

Har hatt best fremgang med 5x5 av de som jeg har prøvd, men RYP likte jeg også veldig godt.

Øvelsene jeg har er: Armer vannrett ut til siden

Deadlift

Kickback

Armer vannrett frem

Etbens markløft

Row

Benkpress

Skulderpress rett opp

Triceps strekk (over hodet/bak)

Pushup

Utfall

Flyes

Bryst

Gjør da 12 rep av alle øvelsene og totalt 3 sett.

Situpsprogrammer er: trening.no - Magetrening-effektivt treningsprogram. Dette blant annet fordi jeg kjenner det godt i magemusklene, men håper ikke på sixpack som resultat av det ;)

tror du burde finne et ferdig oppsatt program jeg, det gjør alt mye enklere og mye mer effektivt. Ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring | Fitnessbloggen Forum

Har hatt best fremgang med 5x5 av de som jeg har prøvd, men RYP likte jeg også veldig godt.

Problemet med de programmene er at jeg føler mange blir for korte og dermed redd for at det ikke gir resultater. Har dessuten bare manualer til rådighet. Men kanskje jeg tar feil?

Annonse

Problemet med de programmene er at jeg føler mange blir for korte og dermed redd for at det ikke gir resultater. Har dessuten bare manualer til rådighet. Men kanskje jeg tar feil?

Less is more. Jeg synes personlig at rundt 6 øvelser pr. trening er mer enn nok (kommer litt an på type øvelse). Har du kun manualer setter dette grenser for hva du kan gjøre, men da må du bare være litt kreativ. Bulgarsk utfall, ettbeins-knebøy osv istedenfor knebøy. Benkpress med manualer.

Har fått et program fra ei venninne på totalt 10 min med ulike plankeøvelser. Problemet er at jeg føler planken generelt tar mer på skuldrene enn magen :)

Da gjør du noe feil. Stram magen og rumpa og prøv å ''trekk'' navelen din inn i magen.

Har fått et program fra ei venninne på totalt 10 min med ulike plankeøvelser. Problemet er at jeg føler planken generelt tar mer på skuldrene enn magen :)

kan ta en titt på disse og kanskje se litt på teknikken viss du merker det mest i skuldrene =)

5 gode grunner til å trene planke - Fitnessbloggen

4 effektive mageøvelser som slår knockout på situps - Fitnessbloggen

Less is more. Jeg synes personlig at rundt 6 øvelser pr. trening er mer enn nok (kommer litt an på type øvelse). Har du kun manualer setter dette grenser for hva du kan gjøre, men da må du bare være litt kreativ. Bulgarsk utfall, ettbeins-knebøy osv istedenfor knebøy. Benkpress med manualer.

Mulig, men blir ikke økta da veldig kort? Hva er minuset med å ha mange øvelser?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...