Gå til innhold

styrke vs gerilja kardio


Mrb-1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det bør gå helt greit så lenge du ikke overdriver og gjør det hver dag.

Intervall trening vil i rett dose øke arbeidskapasiteten og være positivt for styrketreningen. Men er mange forskjellige typer intervaller du kan velge fra. Gerilja kardio er svært intensivt så du kan gjerne variere med litt lettere tempointervalløkter (80-90% av maks i 20-60 sekund, men lengre pauser mellom dragene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken min er på sikt å få opp kapasiteten slik at jeg kan få kjørt både kardio og styrke 5-6 dager i uken.

Styrke delen kommer nok til å komme fort da jeg har trent det i godt over 10 år. Kardio delen er nok det verre med!

Noe forslag til hvordan jeg kan sette opp et program/progresjons oversikt om hvordan jeg kan komme meg opp på 5-6 økter av det i uken?

Ser for meg 2-3 intervall økter og 2-3 "roligere" økter på sikt. Tenker kardio om morgning og styrke litt ut på dagen 5-6 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kardio og styrke 5-6 ganger i uken synes jeg er vel mye og har dessverre ingen gode forslag til hvordan du skal legge det opp på en fornuftig måte for å komme dit.

Tror du gjør smartere å velge deg hvor du vil og satse på et av løpene som hovedfokus og trene den sekundere som støttetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo selvfølgelig styrke delen som skal satses på!

Men en "gammel" mann på 30 snart 31 må dessverre tenke litt på magen sin også.. Å er jo alt for glad i god mat..

Men Får vel bare ta meg sammen. 5 styrke økter og 3 kardio økter må vel kunne fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...