Gå til innhold

Nybegynner, trenger litt tips:)


nj90

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 21, som trenger litt hjelp og tips til ett sunt og godt kosthold:-)

For å fortelle litt om meg da så er eg 1,58 høy og veier ca 50kg. Har bestemt meg for å begynne med styrketrening. Har før drevet og trent litt her og der, men aldri noe skikklig.. Så denne gangen har eg bestemt meg for å virklig gå inn for det!!!

Det eg føler eg trenger litt hjelp til er maten. Vet jo forsåvidt ka eg kan spise og ikkje bør spise:) Men hvor mye skal eg spise, ka går eg utifra når eg skal finne ut hvor mye som er nok/riktig for meg osv?

For målet mitt er jo ikke å gå ned i vekt.. Vil redusere fettprosenten, bygge mer muskler, så vil eg (sikkert som alle andre jenter:p) få en større rumpe, og bli kvitt "magen" eg har. Generelt da så vil eg stramme opp kroppen/få en mer markert kropp.

Nett nå så er eg veldig småspist, spiser lite gjennom dagen.. og sikkert ikke de riktige tinga! Kan plutslig gå mange timer uten å spise, og er ikke flink til å spise regelmessig! Dette er ting eg vet eg må endre:) Har i tillegg nå fått candidas, og kan derfor ikke spise gjær,sukker,melk,sitrus,ketchup,meieriprodukter og ett par andre ting.

Ser dette innlegget ble veldig langt, meno-o

Er det noen som har tips og råd til meg, artikler innpå her som er bra å lese, egne erfaringer osv? Hadde blitt veldig glad for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...