Gå til innhold

Hjemmetrening.. Ok opplegg?


Ms.Linda

Anbefalte innlegg

Jeg har som mange andre litt problemer med å få tiden til å strekke til, med jobb, barn og alt annet som skal til.. Så jeg får ikke muligheten til å dra på det lokale senteret så ofte som jeg skulle ønske, så nå tenkte jeg å ta litt hjemmetrening de dagene jeg ikke kommer meg på "gymmen". Jeg skal ordne meg et manual sett, en chin/pull up bar og evnt litt annet etterhvert. Jeg så på dette programmet her: Enkel og effektiv hjemmetrening - Fitnessbloggen

Er det et greit program, eller er det noe annet jeg burde satse på? Evnt øvelser som burde byttes ut/endres på? Vi har trapp her, så den kan jeg jo få brukt.. Og tenkte å ta en del opp/ned trappa i oppvarming fks..

Jeg prøver å lese meg opp så godt jeg kan, men veldig ofte føler jeg at det er mye motsigende.. Den ene siden sier en ting også leser man noe helt annen på neste side man er på. Så jeg er litt treningsforvirra :shy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god regel er at trening er bedre enn ikke-trening, så fremt alle øvelser gjennomføres sikkert. Hjemmetreningsopplegget inneholder veldig mange gode øvelser som vil gjøre deg sterkere, og du vil nok merke det fort om du kjører dette programmet.

Så har du vansker med å få tiden til å strekke til, kjør dette programmet til fulle - og inkluder trappen i oppvarmingen. Les og YouTube deg opp på rett form på hver øvelse, og unngå skader, så har du en god treningsmodell å starte med. Så kan du evt. bytte ut litt øvelser etter hvert som du har bygget litt muskler og fått litt erfaring.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YouTube er et himla godt tips, men også YouTube kan tilby en informasjonsoverflod som i alle fall har lykkes med å forvirre meg. Mener at du i hovedsak bør bruke YouTube til å lære form for hver øvelse, så du gjør dem korrekt og ikke skader deg - eller evt. til inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...