Gå til innhold

Gravid + tilskudd??


quesaturn

Anbefalte innlegg

Ja nå har det seg slik at jeg plutselig ble gravid.. IGJEN! Ergerlig med tanke på at jeg har kommet meg så godt i gang med treningen etter forrige fødsel og tok av meg 30 kg på 1 år og var i gang med "muskle meg opp", bli sunn og sterk :) Og med hensyn til dette tok jeg noe tilskudd, så jeg lurer på om det er noen der ute som vet om jeg må droppe noen av tilskuddene mine som f.eks. : BCAA, kreatin/monohydrat, L-glutamine, ZMA og protein shaken min whey tech?? Er det noe jeg må droppe/føre til av tilskudd med hensyn til min graviditet? Noen som vet? Jeg nekter og legge på meg ca 30 kg denne fødselen også, så her skal det spises sunt og trenes moderat.. :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobro

inb4 fitnessbloggen er ikke kvalifisert helsepersonell

..Så ser jeg ingen grunn til å kutte ut noe annet enn kanskje kreatin. De andre burde gå fint med mindre du kjører bolerdoser noe jeg tviler på at du gjør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfingerregel; ta ingen sjanser når du er gravid.. For å si det sånn, en sigarett tar nok ikke livet av babyen i magen, ei heller vil et glass vin skade på noen som helst måte...MEN, hva skjer den dagen barnet blir født og man oppdager "feil" på babyen? Evt under oppvekst dukker opp "senskader" eller problem som KAN skyldes ting man gjorde under graviditet--Vil man ikke da, som mor, granske seg selv og sin livsførsel og prøve og finne ut om man KUNNE gjort noe annerledes for og unngå dette?

Det er ikke HVA som kan skje og oddsen for dette man bør bære bekymret for om man lurer på om ditt eller datt er bra for ungen...Man må tenke HVORDAN vil man takle "skader/feil" på barnet/babyen hvis man gjenomfører/fortsetter/begynner med det man ikke var 100% sikkert var det beste for babyen i magen? og man deretter opplever at skade har skjedd. Altså, man kan tenke at "det ville skjedd uansett";- og i mange tilfeller er nok det sanneheten NB! NB! NB!. Men jeg vet at JEG aldri hadde greid og tenke slik, og ville slitt med selvbedreidelser og dårlig samvittighet resten av livet...Og om man da med barn to velger bort det man tror man gjorde feil med nummer en,- og får et 100% "friskt" barn, så vil om mulig, selvbedreidelsen bare bli enda større. Man får "bekreftet" at man gjorde feil første gang...Eller som quesaturn, hun har et friskt barn(antar det) og hun fortsetter med kosttislkudd også opplever hun at det "Blir noe" med barn nummer to..

Også til slutt. Jeg la på meg 42 kilo første gravididtet. La on kosholdet mellom første og andre graviditet,- og fortsatte og trene og spise (kun vanlig mat, ikke tilksudd av noe slag) som jeg hadde lært meg under 2.svangerskap (med moodifikasjone rpå ulike treningsøvelser selvsagt) og da la je gpå meg kun 10 kilo :) SÅ det er fullt mulig og unngå like stor vektoppgang med nummer to som med nummer en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...