Gå til innhold

Vektplatå - hjelp for å kickstarte kropp videre.


Cilly

Anbefalte innlegg

Hei!

Har siden slutten av januar nå stått fast på ett vektplatå, og blir veldig forvirret av det jeg klarer å google/lese meg fram til ang. tips og råd om å komme videre. Det er 3 totalt forskjellige meninger ute og går på nettet som anbefaler meg følgende:

1. fortsett som før og ikke gi opp

2. Spis mer kcal

3. Spis mindre kcal

:huh:

Jeg er 165 høy, og vekta har nå stabilisert seg rundt 73-ish (med litt variasjoner uke for uke selvsagt) (alt fra 73,0 - 74,3, samtidig har heller ikke cm mine rørt på seg (snitt for 8 uker er ned 0,2 cm)

Snitt av 3 ulike målinger tilsier at jeg har en basal forbrenning på rundt 1480, og en aktiv forbrenning på 2294.

(Trening ligger i loggboken min, dog ikke all kardio, har såvidt begynt å føre på denne i det siste)

Snittet mitt for disse ukene kcal messig ligger på rundt 1550 / 1600 kcal om dagen (er noen restaurantbesøk jeg ikke har loggført)

Jeg håper egentlig bare på råd og tips for å kickstarte kroppen min litt igjen. Kan ikke si at jeg har merket noen forskjell på kroppen, men synes jeg har merket at jeg har blitt litt sterkere i denne perioden (selv om vekten min igjen påstår at muskelandel ikke har økt) - det er jo lov å være litt positiv ;)

Og, jeg er heller ikke utålmodig, vektnedgangen får egentlig ta den tiden det tar, men siden også cm står stille så merker jeg ingen framgang og blir litt frustrert, samtidig som alle rådene spriker i alle retninger. Vil vel også tro at det i dette forumet er mange som har opplevd ett vektplatå og dermed kanskje har noen gode råd/tips utover å stå på (jeg gir meg jo ikke så lett) :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt lengste platå var på 9 uker..og har nå vært på ett platå i 5 uker. cm endrer seg ikke mye,men går ned i str. så mitt råd er vær tålmodig.kjedelig råd men. jeg har erfart at når vekta står stille så endrer jeg kroppsfasong i større grad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kari!

Takk for svar, det er jo også det jeg har hørt, men synes det er litt vrient å tro at noe forandrer seg når jeg ikke ser noen utvikling verken på vekt eller cm (see it to believe it osv). Men hyggelig å høre fra andre med erfaring. :) Og grattis med overstått platå, haha.. Dette er det første ordentlige som har vist seg å virkelig tære litt på forstanden min.. :bored:

Jeg skjønte liksom ikke helt dette med sider som oppfordrer til å legge seg enda lavere på kcal-inntak, jeg synes absolutt jeg ligger lavt nok, og føler ikke jeg har så mye å hente der, har jo klart å justere opp kcal-forbruket også, selv om jeg har gått ned i vekt og dermed forbrenner mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...