Gå til innhold

Overkropp eller bein eller kondisjon?


smarin

Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje veldig utålmodig og overbegeistra. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal trene bein eller overkropp. Eller kondisjon. Trener jeg kondisjon liker jeg å jogge ute, og styrke er jo greit å gjøre på senteret. Aller helst vil jeg gjøre alt på en gang! Jeg vil jogge for å redusere fettprosent, og trene overkropp for å få finere armer, og trene bein for å få smalere lår og penere legger. MEN jeg kan vel ikke gjøre alt på en gang? Har noen noe å anbefale av treningsprogram, eller lignende? Jeg ender bare opp med å trene på måfå fordi jeg ganske enkelt ikke har mye peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner et fint program du kan bruke i denne artikkelen. Anbefaler å lese hele artikkelen.

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Som eirich sier kan du gjerne trene litt kondisjon samtidig som du trener styrke. Enten på egne dager eller som en liten økt etter styrketreningen. Men er lurt å ikke overdrive begge deler samtidig. 3 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter er en fin balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...