Gå til innhold

attention: Scoliose/ smerter i rygg


Anbefalte innlegg

hei.

Jeg har skoliose. De som ikke vet hva det er, ryggsøylen er C eller S formet, så ryggen blir skeiv. Da blir også automatisk den ene skuldra høyere opp og hofta skeiv.

har ikke hadd smerter med styrketrening før, men nå er det kommet en del. Har både gjort markløft og knebøy. men de siste månedene har jeg kuttet de ut, fordi det har ført med smerter etter øvelsene, spessielt knebøy.

Hvis noen her har erfaring med ''skoliose'' og har noen tips til trening som ikke gir smerter, plis ta kontakt.

her er et bilde av skoliosen:

post-22880-14440929689447_thumb.gif

jeg har også ikke trent ordentlig ryggen på mange uker, grunnet smerte da også. så og si ikke mye man kan gjøre, ryggen blir belasta på en eller annen måte uansett. om jeg har trent for hardt eller brytte litt for mye på vektene har jeg ikke peiling på om det er årsaken til mye smerter.

Når jeg trener så blir den ene siden mer belastet enn den andre, for ja, den er jo skeiv å da e den ene siden kortere hvis du sjønner.

Men har heller aldri tøyet ut musklene etter de harde treningsøktene mine, jeg har begynt smått med det nå. I dag har jeg tadd pause fra trening pga smerter, nå står jeg bare på venteliste til fysioterapaut.

så glad som jeg er i å trene trenger desperat noen tips som kan hjelpe 001_smile.gif

takk på forhånd! wink.png

post-22880-14440929689173_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...