Gå til innhold

Kun trening innenfor programmet, eller?


Ch3ri3

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på en ting.. Har begynt på dette programmet;

Jeg har begynt på dette treningsprogrammet;

Uke 1-4

Beinpress 3x 6-10

Benk press med manualer 3x 6-10

Sittende roing 2x 6-10

Arnoldpress 2x 8 -12

Nedtrekk foran 2x 8-12

Ez bar curl 2x 8-12

Pushdown 2x 8-12

Planke 2x MAX

Uke 4-8

Beinpress 3x 4-8

Benk press med manualer 3x 4-8

Sittende roing 3x 4-8

Arnoldpress 3x 4 -8

Nedtrekk foran 2x 6-10

Ez bar curl 2x 6-10

Pushdown 2x 6-10

Planke 3x MAX

Skal man da holde seg til dette, eller kan man legge til andre øvelser også? Mangler direkte øvelser på magen og runpe feks ;/ Har litt problemer med å velge kardio trening fremfor styrke, så går som regel i det - men vil det gi negativ virkning å f.eks trene styrke i 1t også gå over på kardio ?

Tanker og tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes jo andre programmer med de gode baseøvelsene i, kanskje du skal bytte om du ikke liker det du har?

Disse blir det snakket varmt om på forumet iallefall:

Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

5x5 - For styrke og muskelmasse - Fitnessbloggen

Direkte trening på magen skal ikke være nødvendig med baseøvelsene i programmet da de blir trent indirekte fra disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok egentlig det første og beste jeg fant som jeg følte jeg selv kunne greie. Undervurderte kanskje meg selv bitre litt ;p er forsåvidt veldig fornøyd med det programmet jeg har, men føler jeg mangler ting som utfall, knebøy og hip thrust. Er det bedre å bytte program eller burde jeg kjøre programmet helt ut og heller legge til disse øvelsene?? Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo andre programmer med de gode baseøvelsene i, kanskje du skal bytte om du ikke liker det du har?

Disse blir det snakket varmt om på forumet iallefall:

Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

5x5 - For styrke og muskelmasse - Fitnessbloggen

Direkte trening på magen skal ikke være nødvendig med baseøvelsene i programmet da de blir trent indirekte fra disse.

Jeg kunne ikke vært mer enig :)

Trådstarter: Finn deg ett skikkelig og ferdigoppsatt program.....vent heller med å lage ditt eget program til du har erfaringen og kompetansen til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne ikke vært mer enig :)

Trådstarter: Finn deg ett skikkelig og ferdigoppsatt program.....vent heller med å lage ditt eget program til du har erfaringen og kompetansen til det :)

Dette er jo Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen programmet, og der står det at grunnen til at knebøy og markløft ikke er tatt med, er fordi veldig få helt nybegynnere kan utføre disse øvelsene korrekt, og ikke alle har noen med erfaring/kunnskap nok rundt seg til å vise dem..

edit: Lurer du på hvorfor baseøvelser som markløft og knebøy mangler? Om du føler deg komfortabel med disse øvelsene, eller får hjelp til å lære dem, kan du bytte ut beinpress med knebøy og/eller sittende roing med markløft. Vi har valgt å fokusere på et effektivt og forholdsvis enkelt nybegynnerprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...