Gå til innhold

Hvilken vekt er realistisk.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg er ny her. Jobber med å bli mer fit. Trene styrke og kondisjon for å gå ned i vekt og for å bli sterkere.

Jeg er 161 cm høy og min start vekt var 70 kg. Har lagt en del på meg de siste årene, men har nå lagt om livsstil.

På en uke har jeg gått ned 1 kg.

Min målvekt er 55 kg. Jeg skal ikke gå på noen jojo slanking denne gangen og vet det vil ta tid.

Men er dette en realistisk vekt for meg å nå? Og jeg spiser ca 1500 kcal for dagen og har lørdag som utskjeilse dag og trner 4-6 ganger i uken. Er dette ett bra program?

Tusen takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg kan ikke så mye om å regne kcal og gjør ikke det selv, kanskje noen andre kan svare på det.

Men trening 4-6 dager i uken er bra, og "juksedag/juksemåltid" er også bra.

Husk å spise mye grønnsaker og proteiner, det finnes mye bra info om dette på nettsidene her.

Jeg skjønner at det frister å ville gå ned i vekt, men jeg synes heller du skal skaffe deg et målebånd og ta bilder i stedet. Finn en dag i uka/annenhver uke, hvor du måler og tar bilde av deg selv, så ser du resultatene mye bedre. Målet burde være å bli sunn som i livsstil, og ikke et tall på vekta :)

Tren tung styrke og kombiner med litt kondisjon hvis du føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...