Gå til innhold

Trener jeg nok?


Gjest Helgrot

Anbefalte innlegg

Gjest Helgrot

Kan jeg trene tre ganger i uken i 45 minutter med styrke og få resultater? Eller er det for lite? Har vært uten trening en stund og vil få musklene tilbake. Hva bør jeg trene og bør jeg endre kostholdet? Er litt undervektig forsatt, men føler meg små feit siden jeg ikke har trent på lenge! Så jeg veit ikke om jeg må legge meg i overskudd og trene styrke for å få muskler? Og har kostholdet mye å si? For jeg skal forsatt litt mer opp i vekt, men vil ha muskler isteden for fett. Så jeg veit ikke hva jeg bør gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre økter på 45 minutter holder lenge :) Kvalitet over kvantitet, tren etter et nybegynnerprogram, fullkropp som involverer de store baseløftene.

Kosthold er veldig viktig, det skal jeg ikke gi mye råd om da jeg ikke har nok kunnskap om det. Men det regner jeg med andre kommer til å gjøre etterhvert! :)

Les gjerne denne:

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg veit ikke om jeg må legge meg i overskudd og trene styrke for å få muskler?

Ja, tren styrke og spis nok til å være i overskudd er det viktigste for å bygge muskler

Og har kostholdet mye å si? For jeg skal forsatt litt mer opp i vekt, men vil ha muskler isteden for fett. Så jeg veit ikke hva jeg bør gjøre...

Ja, kostholdet har mye å si. Men det som har noe å si er at du får i deg nok mat. 1,5-2 gram proteiner pr/kg er bra for å optimalisere muskelvekst. Utover dette kan resten av kaloriene komme fra karbohydrater og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helgrot

Okei, så det gjør ikke noe om jeg spiser en del karbohydrater så lenge jeg får i meg nok proteiner? Spiser mye havrgrøt, rugbrød, poteter og paste osv. Går det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så det gjør ikke noe om jeg spiser en del karbohydrater så lenge jeg får i meg nok proteiner? Spiser mye havrgrøt, rugbrød, poteter og paste osv. Går det greit?

Karbohydrater er bra for å øke muskelmasse så det går veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...