Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det bedre å kjøre styrkeøkter og utholdenhetsøkter hver for seg, altså en styrkeøkt en dag og utholdenhet dagen etter, eller styrke og utholdenhet samme dag/rett etter hverandre for så å ha en fridag i mellom? Jeg pleier ofte å kjøre en utholdenhetøkt (spinning/intervaller/langkjøring) for så å trene gjennom et fullkroppsprogram, men lurer på om jeg vil få bedre fremgang om jeg kjører disse på ulike dager. Noen innspill?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18508-styrketrening-og-utholdenhet-samme-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hva som er målet ditt det :)

Men du vil nok ha bedre utbytte av styrkeøkta ved å kjøre styrketreninga før utholdenhetstreninga, eller på hver sin dag :)

Ok, takk for svar!:) Målet er først og fremst å bli sterkere, men også forbedre utholdenheten.

Optimalt sett - legg styrke og utholdenhet på separate dager (eventuelt typ morgen / kveld). Dersom man av tidsmessige grunner MÅ legge øktene sammen bør man som nevnt ovenfor legge styrke først og følge opp med uth treningen. Styrketrening påvirker ikke utholdenhetsøkten i like negativ grad som om man skulle reversert rekkefølgen på disse.

Optimalt sett - legg styrke og utholdenhet på separate dager (eventuelt typ morgen / kveld). Dersom man av tidsmessige grunner MÅ legge øktene sammen bør man som nevnt ovenfor legge styrke først og følge opp med uth treningen. Styrketrening påvirker ikke utholdenhetsøkten i like negativ grad som om man skulle reversert rekkefølgen på disse.

Ok, takk! :) Da får jeg bytte om rekkefølgen eller evt. legge de på ulike dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...