Gå til innhold

Hvordan kan jeg holde på treningsrutiner i mitt daglige liv?


TorEgil_i_bedre_form

Anbefalte innlegg

Jeg er: 41 år BMI på 30 Veier 90kg Kolestrol på over 6 og er i dårlig form.

Jeg arbeider på anlegg, og blir sendt Norge rundt på anleggsplasser. Pr nå er jeg ved Lillehammer men i morgen kan jeg få beskjed at jeg skal til f.eks Lofoten.

Jeg prøver enda en gang å komme i form.

Utfordringen er å få trent jevnt over en lengre periode og ikke gi seg. Jeg har kommet i en bra stim nå, men er redd for hvordan det blir ved flytting av arbeidsplass. I lange perioder arbeider jeg lange dager men akkurat nå er det litt rolig, så jeg får til å trene på kveldstid.

Jeg bor på en liten plass i Trøndelag og er da alenepappa til 2 jenter. Har fullt opp med de og ett gammelt hus. Kan trene når de er på skolen, men det går selvfølgelig ut over noe annet jeg må gjøre.

Prioritering av tid er tøfft!

Men nå skal jeg i svømmehallen en tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har en BMI på over 3, høyt kolesterol og veier 90kg (du sier ikke noe om høyden) er nok det største problemet ditt kostholdet. At man til stadig blir sendt rundt gjør det vanskelig å trene og spise sunt, men desto viktigere er det.

De dagene du ikke rekker å trene før jentene har kommet hjem kan du jo trene hjemme i stua? Man trenger ikke noe spesielt utstyr i starten, men kan likevel få god effekt av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en BMI på over 3, høyt kolesterol og veier 90kg (du sier ikke noe om høyden) er nok det største problemet ditt kostholdet. At man til stadig blir sendt rundt gjør det vanskelig å trene og spise sunt, men desto viktigere er det.

De dagene du ikke rekker å trene før jentene har kommet hjem kan du jo trene hjemme i stua? Man trenger ikke noe spesielt utstyr i starten, men kan likevel få god effekt av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel snart tid for litt snø snart. Kjempegod trening å dra jentene opp akebakken mens de sitter på brettet :)

Lykke til med trening og kosthold. Som Robert sier er det viktigste for vektnedgang at du får orden på kostholdet og spiser mindre (færre kalorier, ikke nødvendigvis mindre mat) og sunnere. Klarer du i tillegg å få til et par styrketreningsøkter i uken og tar "kardiotrening" som lek med jentene dine så er du nok langt på vei mot bedre helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...